کد خبر: 462804
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۳:۲۷:۰۹
| |

معاون اقتصادی وزارت کشور:

نصف مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به بانک‌ها است

بابک دین پرست، معاون اقتصادی وزارت کشور با بیان اینکه نصف مشکلات واحدهای تولیدی، بانکی است گفت: 7 درصد مشکلات مربوط به سازمان تامین اجتماعی، 6 درصد مالباتی و بقیه هم مرتبط با زیر ساختها است.

نصف مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به بانک‌ها است
کد خبر: 462804
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۳:۲۷:۰۹

اعتمادآنلاین| بابک دین پرست روز چهارشنبه در نشست خبری با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و دهه فجر، گفت: ماموریت‌های اقتصادی وزارت کشور بسیار گسترده است و از تاریخ اول مهر 96 تا امروز حدود 300 گزارش ویژه از حوزه‌های مختلف اقتصادی در وزارت کشور برای رییس‌جمهوری ارسال شده است.

معاونت هماهنگی‌های امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: میانگین نرخ بیکاری در سه ماهه پاییز سال 98 حدود 10.6 درصد اعلام شده که سال 99 به 9.4 درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در سه ماهه پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

دین‌پرست افزود: در استانهای آذربایجان‌غربی، خوزستان، قزوین، کردستان و همدان با افزایش نرخ بیکاری مواجه بودیم و بقیه استان‌ها کاهش نرخ بیکاری دارند. بالاترین نرخ بیکاری پاییز 99 مربوط به آذربایجان‌غربی با 15 درصد و خوزستان 14.9 درصد و کمترین نرخ بیکاری مربوط به استان خراسان رضوی 5.1 درصد است.

وی یکی از مهمترین کار وزارت کشور را مراقبت از واحدهای عمرانی و مشکل آنها دانست و گفت: 1299 واحد مشکل دار داریم که 159 هزار نفر در آن فعالیت داشتند قرار شد استانداران به نمایندگی از وزارت کشور و صنعت معدن و تجارت و تعاون، کار ورفاه اجتماعی همه اقدامات را انجام دهند تا واحدهای بحرانی به حالت طبیعی برگردند.

دین پرست با اشاره به وضعیت تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی گفت: با دستور شخص وزیر کشور از سال قبل توانستیم این موضوع رسیدگی کنیم و پیگیری‌های انجام شد تا پایان سال 96 واحدهای تملک شده بیش از 2 هزار واحد بود که با پیگیری‌های انجام شده و تلاش استانداران این موارد کاهش یافت.

معاون وزیر کشور با بیان هماهنگی های خوب میان وزارت کشور و صمت، ادامه داد: مقرر شد وزارت صمت آمارهای دقیق واحدهای تحت تملک را را شناسایی کند. واحدهای تحت تملک حتی به 22 هزار واحد هم رسیده بود که بانک مرکزی اخیرا اعلام کرد 1803 واحد تحت تملک بانک‌ها هستند که مقرر شد بانک مرکزی با گرفتن وقت دو هفته ای، این واحدها را علاوه بر 12 بانکی که وزارت اقتصاد تعیین کرده، تعیین تکلیف، و برای ستاد تسهیل ارائه کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها