کد خبر: 462808
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۳:۳۴:۱۶
| |

صالحی امیری:

ورزش ایران پس از انقلاب جهش بزرگی داشته است

رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم رونمایی از تندیس بانوان مدال آور پارالمپیکی گفت: امروز ار تندیس کسانی رونمایی شد که نمونه و سمبلی از زنان ایران زمین هستند.

ورزش ایران پس از انقلاب جهش بزرگی داشته است
کد خبر: 462808
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۳:۳۴:۱۶

اعتمادآنلاین| رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم رونمایی از تندیس بانوان مدال آور پارالمپیکی گفت: امروز ار تندیس کسانی رونمایی شد که نمونه و سمبلی از زنان ایران زمین هستند.

رضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از تندیس کسانی همزمان با بیستمین سالگرد کمیته ملی پارالمپیک رونمایی شد که عزت و شرافت برای زنان ایران زمین به ارمغان آوردند و نمونه و سمبلی برای زنان هستند. این ها فقط مدال کسب نکردند بلکه برای ملت عزت و غرور را به ارمغان آوردند و ثابت کردند به هر آن چیزی که اراده کنند دست پیدا می کنند هر چند ما به صورت سمبلیک تندیس چهار نفر از بانوان مدال آور را رونمایی کردیم اما در کشورمان دختران زیادی هستند که تندیس آنها را باید رونمایی کرد.

وی گفت: بنا و ساختاری که امروز ساخته شده مدیون زحمات شخص محمودی خسروی وفا است که بعد از انقلاب اسلامی این مسیر سخت را در ورزش هموار کردند تا افرادی همچون ساره جوانمردی، زهرا نعمتی، نیره عاکف و اعظم خدایاری بر روی سکو بروند سخت کوشی و دلسوزی خسروی وفا سبب شد تا مسیر موفقیت برای این مدال آوران فراهم شود.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره مهمترین دستاوردها در طی 40 سال انقلاب خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب ما چنین موفقیتی را در ورزش بانوان نداشتیم از تاریخ انقلاب تا امروز ما شاهد موفقیت های زیادی در ورزش کشور بودیم قبل از انقلاب ملت ما به این شدت درگیر ورزش نبودند اما الان شرایط به گونه ای است که یک ملت درگیر ورزش شده است به طوری که در فوتبال 40 میلیون ایرانی این رشته را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نه تنها در فوتبال بلکه در تمام رشته های ورزشی در سطح آسیا و بین الملل حضور فعالی داریم همچنین در حوزه پارالمپیک نیز آمارها و ارقام از سال 92 تا به الان نشان از موفقیت ورزشکاران پارالمپیکی ما است در لندن کاروان پارالمپیک در رتبه یازدهم قرار گرفت و در المپیک به رتبه هفتم رسیدیم و این یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به این که ورزش ایران پس از انقلاب جهش پیدا کرده است افزود: در سال آینده ما شش رویداد مهم بازی های المپیک، پارالمپیک، کشورهای اسلامی، مسابقات داخل سالن تایلند، بازی های آسیایی و غیره در پیش رو داریم من این وعده را می دهم که کام مردم ایران در سال 1400 شیرین خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره مراسم رونمایی از تندیس بانوان مدال آور پارالمپیک گفت: ما در ورزش پارالمپیک یک جهش کم نظیر داشتیم که باعث تعجب جهانیان است ورزش پارالمپیک چه در آسیا و چه در جهان جایگاه های قابل توجهی را کسب کرده و حتی از بسیاری از حریفان جهانی خود جلوتر است.

صالحی امیری در پایان درخصوص تهیه واکسن برای ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک و پارالمپیک افزود: این مساله به ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت ورزش ارتباط دارد. که البته بر اساس استعلامی که ما از ستاد گرفتیم درخواست خود را در خصوص میزان واکسن کرونا درخواست خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها