کد خبر: 462863
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۷:۰۳:۰۰
| |

اعلام آمریکا مبنی بر تمدید 5 ساله پیمان «استارت نو»

وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه (15 بهمن ماه) با اعلام تمدید 5 ساله پیمان «استارت نو» ادعا کرد: واشنگتن طی 5 سال آینده درباره کنترل همه سلاح‌های هسته‌ای روسیه مذاکره خواهد کرد!

اعلام آمریکا مبنی بر تمدید 5 ساله پیمان «استارت نو»
کد خبر: 462863
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۷:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه آمریکا با اعلام تمدید 5 ساله پیمان «استارت نو» ادعا کرد: واشنگتن طی 5 سال آینده درباره کنترل همه سلاح‌های هسته‌ای روسیه مذاکره خواهد کرد!


«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه و هم زمان با اعلام وزارت خارجه روسیه مبنی بر تمدید پیمان «استارت نو» به مدت 5 سال ادعا کرد: واشنگتن قصد دارد در مدت این 5 سال گفت‌وگوهایی پیرامون کنترل تمام سلاح‌های هسته ای روسیه را به انجام برساند!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: تمدید این پیمان تضمین می کند که ما محدودیت های قابل راستی آزمایی در خصوص موشک های بالستیک قاره پیما (ICBMs)، موشک های بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی (SLBMs) و بمب افکن های سنگین را تا 5 فوریه سال 2026 داریم.

گفتنی است که دولت روسیه از مدت‌ها پیش بر تمدید این پیمان بدون هیچ قید و شرط و تغییر تاکید کرده بود ولی دولت دونالد ترامپ مذاکره در این مورد را تا سال گذشته به تأخیر انداخت و در نهایت نیز چند دور گفتگو بین مسکو و واشنگتن به نتیجه نرسید.

طبق این پیمان که در سال 2010 توسط باراک اوباما و دیمیتری مدودف، رؤسای جمهور وقت آمریکا و روسیه امضا شد، تعداد سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک دو کشور به هزار و 550 مورد محدود می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها