احمدی‌نژاد از دایره نظام خارج شده است

محمدحسن ‌قدیری‌‌ابیانه، گفته است: «احمدی‌نژاد دیگر اعتقادی به روحانیت، ولایت فقیه و مرجعیت ندارد و به همین دلیل از دایره نظام خارج شده است.

احمدی‌نژاد از دایره نظام خارج شده است
کد خبر: 462882
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۰۵:۲۹:۲۴

اعتمادآنلاین| دیگر می‌توان با قطعیت از این احتمال گفت که احمدی‌نژاد بار دیگر برای تصاحب پاستور خیز برداشته است. اینکه تا چه میزان شانس پیروزی دارد و فضای سیاسی کشور تا چه اندازه برای او فراهم است، به‌کنار؛ فعلا بحث از این است که تحرکات او جدی‌تر شده و سعی دارد با کمک اطرافیانش و به شیوه‌های مختلف زمینه بازگشت خود را فراهم کند. چنانکه از طرفی گویا قصد دارد که با برخی اشخاص همنشین شود و از طرف دیگر نشان دهد که همچنان در فضای عمومی طرفدارانی دارد.


طی این ماه‌هایی که گذشت، احمدی‌نژاد سعی کرده تا به طرق گوناگون نام خود را در سطح رسانه مطرح نگه دارد؛ هم با رسانه‌های داخلی مصاحبه می‌کند، هم با رسانه‌هایی که روزی در دولت او خط قرمز محسوب می‌شدند.

از نامه‌نگاری هم غافل نشده و هنوز جو بایدن پشت میز کارش در اتاق بیضی کاخ سفید ننشسته، نامه‌ای برایش فرستاد. آن‌ هم در حالی که احمدی‌نژاد عملا از فضای سیاست رسمی کشور کنار گذاشته شده و جز یک کرسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در هیچ محفلی، نامی از او نیست و حتی یاران سابقش چون پایداری‌ها که روزگاری حامی قسم‌خورده‌اش بودند، حالا انکارش می‌کنند.


با این حال شگردها و فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی احمدی‌نژاد هنوز هم قابل ‌تامل است و بحث‌انگیز؛ همین هفته‌ای که گذشت، ستون اخبار ویژه روزنامه جمهوری اسلامی به مدیرمسوولی مسیح مهاجری در یکی از شماره‌هایش نوشت که احمدی‌نژاد در «موج جدید تبلیغات انتخاباتی خود برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری»، «به ‌جای آنکه به نقاط مختلف سفر کند، از هر استان چند نفر را به تهران می‌آورند و کنار خانه او نمایش درخواست مردمی برای ورود به انتخابات می‌دهند و از این صحنه‌ها فیلمبرداری می‌کنند.» تحرکاتی که به ‌نوشته این روزنامه، «بعد از انتشار خبر دیدار محرمانه احمدی‌نژاد با یکی از افراد موثر، شتاب بیشتری گرفته است.»

جمهوری اسلامی البته به نام آن افراد موثر اشاره نکرده اما به نظر می‌رسد که این بخش از تلاش‌های پشت‌پرده احمدی‌نژاد ناظر بر هموار کردن مسیر نام‌نویسی در انتخابات باشد؛ چراکه سال 96 با وجود توصیه رهبری، اعلام کاندیداتوری کرد و با حکم شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

احمدی‌نژاد که طی سال‌های پس از ریاست‌جمهوری، همواره منتقد بسیاری از مسوولان بوده، به تازگی با حضور در حرم امام خمینی(ره) برای همراهانش که معمولا هم تعدادی ثابتند، گفته است: « امروز ملت‌ها به جایی رسیده‌اند که دیگر نمی‌خواهند زیر بار جریانات سیاسی و جریانات ثروت و قدرت بروند... مردم دیگر حاضر نیستند سوخت موتور حرکت جناح‌های قدرت باشند... در چند صد سال اخیر، مردم نوعا بازیچه دست سیاستمداران فاسد، برای تثبیت قدرت آنها بودند.»

احمدی‌نژاد به ‌تاکید خود را چهره‌ای فراجناحی می‌داند اما حامیان سابقش که اصولگرایان باشند، معتقدند او وارد گود انتخابات می‌شود اما موفق نه!

محمدحسن ‌قدیری‌‌ابیانه، چهره سیاسی اصولگرا با تاکید بر این نکته گفته است: «احمدی‌نژاد دیگر اعتقادی به روحانیت، ولایت فقیه و مرجعیت ندارد و به همین دلیل از دایره نظام خارج شده است.»

این عضو جبهه پایداری همچنین به اعتمادآنلاین گفته است: «می‌داند که احتمال حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری بعید است با این حال با انجام دادن بعضی کارها دنبال این است که طرفدارانش برای تاییدش به سیستم فشار بیاورند. در واقع مردم مناطق محروم هم اگر از طرز تفکر این شخص مطلع شوند، مطمئنا از او روی برمی‌گردانند.»

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها