کد خبر: 462953
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۱:۰۲:۰۰
| |

بازیگران و هنرمندانی که در گلدن گلوب دیده نشدند

در حالی که اسامی نامزدهای گلدن گلوب برای سال 2021 اعلام شد، طبق معمول باز هم این فهرست دربرگیرنده شگفتی‌ها و غافلگیری‌های خاص خود بود.

بازیگران و هنرمندانی که در گلدن گلوب دیده نشدند
کد خبر: 462953
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش ورایتی، در حالی که اسامی نامزدهای گلدن گلوب بر خلاف تقویم هر سال آن با تاخیری نزدیک به دو ماه اعلام شد، باز هم به اندازه کافی جای تعجب و شگفتی در این فهرست وجود دارد.

اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود که با رای 89 روزنامه‌نگار بین‌المللی به انتخاب بهترین‌ها می‌پردازد، قرار است مراسم معرفی برندگان خود را به صورت ترکیبی از فیزیکی و مجازی، 28 فوریه برگزار کند. این برنامه از شبکه NBC به صورت مستقیم پخش می‌شود و تینا فی و ایمی پولر برای چهارمین بار آن را اجرا می‌کنند.

اما بزرگ‌ترین برنده این جایزه تا این‌جا، نتفلیکس است که با «منک»، فیلمی ساخته دیوید فینچر درباره چگونگی نوشته شدن فیلمنامه «همشهری کین» موفق به کسب 6 نامزدی شد. «دادگاه شیکاگو 7» ساخته آرون سورکین نیز که درباره دادگاه معترضان سال 1968 است پس از آن 5 نامزدی به دست آورد.

در همین حال، نتفلیکس در بخش تلویزیونی، 20 نامزدی به دست آورد که 6 نامزدی برای فصل چهارم سریال «تاج» از جمله آنهاست. درام تاریک «اوزارک» نیز نامزدی‌های قابل توجهی کسب کرد.

اما موارد باورنشدنی و غافلگیر کننده فهرست را می‌توان چنین برشمرد:

مریل استریپ بازیگری که بیش از همه از سوی گلدن گلوب تجلیل شده و 32 نامزدی گلدن گلوب را در کارنامه دارد برای بازی در «جشن پایان سال تحصیلی» در میان نامزدهای بازیگری جایی نیافت.

دلروی لیندو بازیگر کهنه‌کار که نقدهای عالی برای بازی در «5 قطره خون» اسپایک لی به دست آورد و بهترین بازیگر از سوی انجمن ملی منتقدان فیلم شد، اصلاً از سوی گلدن گلوب به حساب نیامد. اسپایک لی نیز به عنوان کارگردان مودر توجه قرار نگرفت.

بن افلک که در نقش یک مربی الکلی بیسبال در فیلم «راه برگشت» بازی کرده است،در فهرست پررقیب بازیگری امسال گلدن گلوب جایی به دست نیاورد.

استیون یئون بازیگر «میناری» نیز در میان نامزدهای مرد جایی نیافت.

زندیا که امسال در درام سیاه و سفید «مالکم و ماری» بازی کرده نیز نادیده گرفته شد.

کیت وینسلت برای بازی در «آمونیت» نیز نادیده گرفته شد. وی هم از بازیگران مورد علاقه گلدن گلوب است و تاکنون 11 نامزدی بازیگری را از این اتحادیه در کارنامه دارد. به این ترتیب می‌توان احتمال داد که او در رقابت اسکار هم دیده نشود.

میکائیلا کول برای بازی در سریال «می‌توانم نابودت کنم» که با الهام از زندگی خود وی ساخته شده و محبوب منتقدها و تماشاگران بود، در گلدن گلوب به طور کل دیده نشد.

سریال «بریجرتون» که پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس شد و اولین بار در روز کریسمس به نمایش درآمد، با روی خوش گلدن گلوب روبه‌رو نشد و هم خود برنامه و هم بازیگرانش در میان نامزدها جایی نیافتند.

سریال کمدی «مرگ برمن» که در فصل دومش نامزدی امی برای کریستینا اپلگیت و لیندا کاردلینی را به دست آورد به طور کلی در گلدن گلوب دیده نشد.

«کاری که در سایه‌ها انجام می‌دهیم» درباره یک گروه از ومپایرها نیز دیگر سریالی بود که کلاً گلدن گلوب نادیده‌اش گرفت.

«میس آمریکا» که قبلاً دو بار نامزدی گلدن گلوب را کسب کرده و این بار درباره زندگی واقعی شرلی چیسهولم رهبر سیاسی ساخته شده تنها برای بازی کیت بلانشت نامزد کسب جایزه شد.

«سرزمین لاوکرافت» که با اقتباس از رمان مت راف در سال 2016 ساخته شده گرچه نامزدی سریال درام را به دست آورد اما هیچیک از بازیگرانش موفقیتی کسب نکردند.

اما از شگفتی‌ها این بود که امرالد فنل برای کارگردانی «زن جوان امیدبخش» نامزدی کارگردانی را کسب کرد و یکی از سه کارگردان زنی شد که این موفقیت را کسب کردند.

جیمز کوردن تنها بازیگر فیلم موزیکال «جشن پایان سال تحصیلی» شد که نظر رأی‌دهندگان گلدن گلوب را به دست آورد و نیکول کیدمن و مریل استریپ نادیده گرفته شدند.

طاهر رحیم برای «موریتانیایی» موفق به کسب یک نامزدی شد. این بازیگر فرانسوی که برای بازی در فیلم «پیامبر» شهرت زیادی کسب کرد در بخش بهترین بازیگر درام در میان نامزدها جای گرفت. جودی فاستر از این فیلم نیز برای بهترین بازیگر زن مکمل انتخاب شد.

«امیلی در پاریس» گرچه پیش بینی می‌شد برای بازی لیلی کالینز نامزد جایزه شود (که شد) اما توانست در میان بهترین سریال‌های موزیکال تلویزیونی هم جای بگیرد و چند سریال محبوب از جمله «مرگ بر من» و «رامی» را پشت سر بگذارد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها