بازگشت لوگوی «کنوانسیون رامسر» به وبسایت این کنوانسیون

مرجع ملی سازمان‌های مردم نهاد در کنوانسیون رامسر گفت: ‌پس از اینکه مدتی لوگوی رسمی کنوانسیون رامسر در صفحه اصلی وبسایت این کنوانسیون با لوگویی که برای ‌پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر و روز جهانی تالاب‌ها که نام رامسر در آن ذکر نشده بود، جایگزین شد. اکنون لوگوی اصلی کنوانسیون که نام رامسر در آن حک شده به صفحه اصلی این وبسایت بازگشته است.

بازگشت لوگوی «کنوانسیون رامسر» به وبسایت این کنوانسیون
کد خبر: 462981
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۲:۱۷:۵۶

اعتمادآنلاین| مرجع ملی سازمان‌های مردم نهاد در کنوانسیون رامسر گفت: ‌پس از اینکه مدتی لوگوی رسمی کنوانسیون رامسر در صفحه اصلی وبسایت این کنوانسیون با لوگویی که برای ‌پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر و روز جهانی تالاب‌ها که نام رامسر در آن ذکر نشده بود، جایگزین شد. اکنون لوگوی اصلی کنوانسیون که نام رامسر در آن حک شده به صفحه اصلی این وبسایت بازگشته است.

امسال نام «رامسر» از لوگوی ‌پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر حذف و در وبسایت رسمی، ‌پوسترها و ابزار دیگر اطلاع‌رسانی این کنوانسیون جایگزین لوگوی رسمی شد. این ماجرا باعث شد نگرانی‌های زیادی از سوی مردم و برخی فعالان در این حوزه مطرح شود اما اکنون ‌پس از گذشت دو روز از روز جهانی تالاب‌ها، لوگوی اصلی کنوانسیون رامسر که نام «رامسر» روی آن حک شده بار دیگر در صفحه اصلی وبسایت این کنواسیون قرار داده شده است.

1

حسین رفیع، با اشاره به اینکه نمی‌توان به‌طور ‌قطع علت بازگشت لوگوی اصلی کنوانسیون رامسر به وبسایت رسمی را تشریح کرد، اظهار کرد: شاید کنوانسیون رامسر تنها قرار بود لوگوی ‌پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر که نام رامسر در آن عنوان نشده بود را برای مدتی تا فرارسیدن روز جهانی تالاب‌ها روی وبسایت قرار دهد یا شاید تحرکات و حساسیت‌هایی که در ایران نسبت به این مساله اتفاق افتاد باعث بازگشت لوگوی رسمی به وبسایت شد.

وی ادامه داد: ‌آنچه اهمیت دارد بازگشت لوگوی اصلی کنوانسیون رامسر به وبسایت رسمی این کنوانسیون است و اتفاقاتی که طی روزهای اخیر رقم خورد باعث شد این کنوانسیون نسبت به حساسیت مردم و فعالان این حوزه در رابطه با نام رامسر آگاه شود. همچنین مساله حذف نام رامسر از لوگوی ‌پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر و جایگزین شدن این لوگو در وبسایت، ‌پوسترها و ابزار اطلاع‌رسانی این مناسبت فرصتی ایجاد کرد تا مردم و فعالان در این حوزه نشان دهند که نسبت به این‌گونه مسائل بی‌تفاوت نیستند.

به گفته مرجع ملی سازمان‌های مردم نهاد در کنوانسیون رامسر، موضوع حذف نام رامسر از لوگوی ‌پنجاهمین سالگرد کنوانسیون، در کنار نگرانی‌های عمومی که در این زمینه به وجود آورد، باعث شد امسال روز جهانی تالاب‌ها و موضوع کنوانسیون رامسر بیش از ‌پیش مورد توجه مردم قرار گیرد و مردم نسبت به این موضوع حساسیت و اطلاع بیشتری ‌پیدا کنند.

وی ادامه داد: باید از این فرصت ‌پیش‌آمده برای شناساندن اهمیت و ارزش تالاب‌ها و کارکردهایی که این اکوسیستم‌ها به‌ لحاظ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارند، استفاده و توجه مردم را بیش از پیش به این موضوع جلب کرد.

رفیع در ‌پایان گفت: به‌نظر می‌رسد در این مدت سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت امورخارجه در زمینه حذف نام رامسر از لوگوی ‌پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر و روز جهانی تالاب‌ها اقدامات و ‌پیگیری‌هایی انجام داده‌اند و ما از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

دوم فوریه برابر با 14 بهمن‌ماه سال جاری روز جهانی تالاب‌ها است. در دوم فوریه سال 1971 میلادی، برابر با 1349 خورشیدی، در شهر رامسر ایران معاهده‌ای جهانی برای حفاظت از تالاب‌ها به تصویب رسید که به «کنوانسیون رامسر» مشهور شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها