کد خبر: 463050
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۲۰:۰۰:۰۳
| |

حمیدرضا آذرنگ، کارگردان «روزی روزگاری، آبادان»، در پاسخ به اعتمادآنلاین:

جنگ، قصه کهنه‌ای نیست

حمیدرضا آذرنگ، کارگردان فیلم «روزی روزگاری، آبادان»، که سال 84 تئاتری با همین نام روی صحنه برده بود، دلیل انتخاب دوباره این داستان را برای اولین فیلمش، کهنه نبودن قصه جنگ دانست.

جنگ، قصه کهنه‌ای نیست
کد خبر: 463050
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۲۰:۰۰:۰۳

اعتمادآنلاین| دومین فیلم به نمایش درآمده در پنجمین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، فیلم «روزی روزگاری، آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ بود. حمیدرضا آذرنگ در بازیگری و کارگردانی تئاتر از هنرمندان شناخته شده است، اما این فیلم اولین تجربه کارگردانی او در سینماست. او سال 84 نیز نمایشنامه «روزی روزگاری، آبادان» را روی صحنه برد و حالا بعد از 15 سال فیلمی با همین نام و برگرفته از این نمایشنامه را در جشنواره فیلم فجر شرکت داده است.

او در پاسخ به پرسش اعتمادآنلاین درباره اینکه نمایشنامه «روزی روزگاری، آبادان» چه ویژگی‌هایی داشت که بعد از سال‌ها آن را برای اولین اثر سینمایی‌اش انتخاب کرده است، گفت:« در ایران برخلاف تمام دنیا، سالن‌های تئاتر مهجور هستند در حالی که دوامش می‌تواند تا پایان سال به درازا بکشد و حیاتش ادامه داشته باشد.»

آذرنگ ادامه داد: «در گذشته 30 روز و الان خیلی کمتر یک تئاتر اجرا می‌شود. اجرای نمایشی با ظرفیت 100 الی 120 نفر طی 30 روز شاید به چهار هزار مخاطب هم نرسد، مخاطبانی که می‌توانید حرف‌تان را با آن در میان بگذارید. یقین دارم خیلی از بچه‌های تئاتری دوست دارند هر اثری که تولید می‌کنند با میزان مخاطب بیشتری حرف‌شان را به اشتراک بگذارند.»

او صحبت‌هایش را این‌گونه به پایان برد: «این نکاتی که گفتم از همان سال‌ها در ذهن من مانده بود. کمااینکه قصه جنگ، قصه کهنه‌ای نیست و روزبه‌روز بیشتر و بیشتر با وضوح آن روبه‌رو می‌شویم. در تمام دنیا روی لایه‌ای از آشوب در حال زندگی هستیم و همین الان هم در کشور خودمان داریم تجربه‌اش می‌کنیم. از آنجا که احساس می‌کردم کهنگی و میرایی ندارد و با توجه به زیاده‌خواهی‌های انسانی که مدام به جنگ منتج می‌شود، ترجیح دادم آن را بسازم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها