کد خبر: 463191
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

اسدالله امرایی، نویسنده و مترجم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

عده‌ای آشکارا با آگاهی‌سازی مخالفت می‌کنند

اسدالله امرایی گفت: مخالفان آگاهی‌سازی از طریق فضای اینترنت عمدتا کمترین آشنایی با این فضا ندارند و هر چه می‌گویند و طلب می‌کنند، تحت تاثیر بولتن‌هایی است که از طریق عده‌ای دیگر در اختیارشان قرار می‌گیرد.

عده‌ای آشکارا با آگاهی‌سازی مخالفت می‌کنند
کد خبر: 463191
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| این روزها فضای مجازی و حتی در شکل‌های رادیکال آن اساسا استفاده مردم از اینترنت، توسط گروهی تندرو با مخالفت‌های سرسختی مواجه شده است. اکنون کار به جایی رسیده که در برخی خبرها از فعالیت‌هایی گفته شده تا از در دسترس بودن اینترنت به خصوص برای جامعه روستانشین کشور جلوگیری شود. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که به عنوان مثال تلاش‌هایی برای کتاب‌خوانی از طریق اینترنت توسط جامعه روستایی کشور آغاز شده است.

اسدالله امرایی، نویسنده و مترجم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار داشت: اینکه بتوانیم روستانشینان را از طریق فضای مجازی با کتاب و کتاب‌خوانی آشنا کنیم، اتفاقی بسیار موثر است. اما متاسفانه در خیلی از روستاها اینرنت آنتن ندارد. از آنجایی که کتاب‌خوانی از طریق اینترنت مفید است، لازم است شرایط برای این کار مهیا شود. البته متاسفانه هنوز هم بسیاری از روستاها از امکانات اولیه‌ای چون کتابخانه هم محروم هستند که این مساله نشان می‌دهد دست‌اندکاران کوتاهی کرده‌اند.

این پژوهشگر ادبی در ادامه گفت: گروهی در ایران به دلیل اینکه خودشان به مزیت‌های فضای مجازی آشنا نیستند، سعی می‌کنند تا از طریق سانسور یا فیلتر مانع از دسترسی به این امکان شوند. این تلاش‌ها مثل این است که بگویند چون شاید برخی از مواضع شرعی رعایت نشود، کشتارگاه صنعتی نداشته باشیم. یا اینکه با اتوبان‌سازی به دلیل امکان حرکت اتومبیل با سرعت بالا مخالفت کنند.

او تصریح کرد: باید این مساله را هم در نظر داشت که مخالفان آگاهی‌سازی از طریق فضای اینترنت عمدتا کمترین آشنایی با این فضا ندارند و هر چه می‌گویند و طلب می‌کنند، تحت تاثیر بولتن‌هایی است که از طریق عده‌ای دیگر در اختیارشان قرار می‌گیرد. البته برخی هم ممکن است با نیت خیر اعتراض خود را نشان بدهند و به دلیل عدم آگاهی لازم برداشت غلطی از تاثیرگذاری اینترنت داشته باشند.

وی درباره چرایی لزوم دسترسی روستانشینان مانند شهرنشینان به فضای اینترنت گفت: اساسا آگاهی از اوجب واجبات است. اما این مساله هم باید در نظر گرفته شود روستایی که آب آشامیدنی ندارد و از امکانات ابتدایی آموزش محروم است، نمی‌تواند حتی در صورت در دسترس بودن، از فضای اینترنت بهره‌وری خوبی داشته باشد.

اسدالله امرایی در پایان گفت: همه باید بدانند، آگاهی‌سازی امری بسیار ضروری است.

چکیده گفت‌وگو با اسدالله امرایی

-مخالفان آگاهی‌سازی کمترین آشنایی با اینترنت ندارند

-روستانشینان مانند شهرنشینان باید به فضای اینترنت دسترسی داشته باشند

-آگاهی‌سازی از اوجب واجبات است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها