پروتکل تزریق واکسن کرونا در هفته جاری ابلاغ می‌شود

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفت: اولویت بندی برای تزریق واکسن کرونا اسپوتنیک v در این هفته ابلاغ خواهد شد.

پروتکل تزریق واکسن کرونا در هفته جاری ابلاغ می‌شود
کد خبر: 463280
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۰۹:۵۹:۵۳

اعتمادآنلاین| «نادر توکلی» معاون درمان ستاد کرونای استان تهران، در مورد تزریق واکسن اسپوتنیک v که وارد ایران شد، بیان کرد: باید توجه داشته باشیم، واکسنی که وارد کشور شده، قرار نیست الان همه‌ی اقشار را پوشش دهد و فعلا برای اقشار اولویت اول استفاده می‌شود، پس مردم همچنان زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: حتی این طور هم نیست که اگر همه‌ی افراد واکسن را تزریق کنند، فردای آن روز بدون رعایت پروتکل‌ها در خیابان و اماکن پرتردد حضور پیدا کنند، چون واکسن فقط به کنترل موج کمک می‌کند و باعث کاهش مرگ و میر می‌شود.

توکلی در پاسخ به سوالی درباره اولویت بندی تزریق واکسن در تهران، افزود: هنوز برای اولویت بندی تزریق واکسن چیزی ابلاغ نشده است، ولی معمولا اول کادر درمان که خدمت مستقیم ارائه می‌دهند، در نظر هستند و بعد به سراغ سالخوردگان و گروه‌های پرریسک مثل زنان باردار می‌روند، اما پروتکل‌های دقیق این موضوع در این هفته ابلاغ خواهد شد.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران ادامه داد: واکسن‌ها بخشی از داخل و بخشی از خارج تامین می‌شود، البته به جز آن مواردی که مقام معظم رهبری فرمودند، بقیه واکسن‌هایی که مورد تایید who باشد با تایید کادر نظارتی وزارت بهداشت و هماهنگی ارزی وارد کشور خواهند شد که همه‌ی اینها در سبد کووکس جای می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از تولید واکسن داخلی، استفاده از واکسن خارجی ادامه خواهد داشت، بیان کرد: ممکن است این اتفاق بیفتد و بستگی به این دارد که ببینیم روند به چه صورت جلو می‌رود.

وی در مورد وضعیت آرایشگاه‌ها در ایام قبل از عید و خطر ابتلا، بیان کرد: اماکن باید این موضوع را کنترل کند، چون آرایشگاه‌ها زیر نظر اماکن فعالیت می‌کنند و خیلی حوزه‌ی بهداشت اجازه ورود ندارد و قاعدتا آرایشگاه‌ها جزو اماکن پرریسک محسوب می‌شود که در این ایام مردم خودشان باید نسبت به این مساله هوشیار باشند.

توکلی افزود: متاسفانه آرایشگاه‌هایی به خصوص زنانه وجود دارد که در جاهای غیر دسترس مثلا در زیر زمین‌ها فعالیت می‌کنند که این خود مشکل دیگری است، چون امکان کنترل و نظارت وجود ندارد و از مردم می‌خواهیم از حضور در این اماکن خودداری کنند.

وی ادامه داد: برای بررسی این شرایط از طرف وزارت بهداشت به اماکن دستورالعمل داده می‌شود، اما نظارتی از طرف دانشگاه علوم پزشکی بر آرایشگاه‌ها نداریم و اماکن همراه ضابطین بهداشتی در این اماکن حضور پیدا می‌کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها