کد خبر: 463311
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لبنان | موشک‌های حزب‌الله معادلات منطقه‌ای را تغییر می‌دهد؟

در پی شلیک چند موشک زمین به هوا به سوی یکی از پهپادهای اسرائیلی مسئولان امنیتی و نظامی اسرائیل فوراً در مقر اطلاعات نظامی تشکیل جلسه دادند.

لبنان | موشک‌های حزب‌الله معادلات منطقه‌ای را تغییر می‌دهد؟
کد خبر: 463311
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی شلیک چند موشک زمین به هوا به سوی یکی از پهپادهای اسرائیلی مسئولان امنیتی و نظامی اسرائیل فوراً در مقر اطلاعات نظامی تشکیل جلسه دادند.

گرچه این موشک‌ها در سرنگونی پهپاد اسرائیلی موفق عمل نکردند، اما باعث شدند معادله جدیدی در شکل بازدارندگی بین اسرائیل و حزب‌الله به وجود آید.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از کارشناسان این رژیم خبر دادند، ظاهراً هدف اصلی حزب‌الله از این شلیک پیش از آنکه سرنگونی پهپاد باشد، ارسال پیامی جدید به تل‌آویو است که از این پس و شاید در جنگ احتمالی پیش رو دیگر حریم هوایی لبنان صحنه امنی برای حضور نیروی هوایی اسرائیل نخواهد بود.

کارشناسان عرب هم با اشاره به این حادثه بر این باورند که حزب‌الله با این اقدام خود در این زمان‌بندی خاص این پیام را برای منطقه به طور اعم و اسرائیل به طور اخص فرستاده است که شرایط برای اسرائیل در جنگ آتی به مراتب پیچیده‌تر از جنگ 33روزه خواهد بود.

به بیانی روشن‌تر، در جنگ پیش رو ارتش اسرائیل آزادی عمل جنگ‌های پیشین را در انجام عملیات هوایی نخواهد داشت.

از سویی این اتفاق می‌تواند هشداری به اسرائیل نسبت به ادامه انجام حملات هوایی علیه سوریه از طریق حریم هوایی لبنان باشد تا شاید از دامنه این تجاوزات علیه سوریه به عنوان یکی از مهم‌ترین متحدان حزب‌الله کاسته شود.

گرچه به زعم کارشناسان نظامی، اسرائیل گزینه‌های دیگری همچون حریم هوایی جولان سوریه و حتی استفاده از حریم هوایی اردن برای حمله به اهداف خود در سوریه در اختیار دارد، اما به هر شکل می‌توان شلیک این چند موشک را نقطه عطفی در تقابل این 2 قلمداد کرد.

اعلام دستیابی حزب‌الله به سامانه پدافند هوایی به این معنی خواهد بود که نیروی هوایی اسرائیل باید از این پس با تدابیر ویژه و خاصی وارد حریم هوایی لبنان شود و شرایط حضور در این فضا که تا به امروز به منزله زنگ تفریحی برای خلبانانش بود تغییر پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها