کد خبر: 463320
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اعتراضات دانشجویی در ترکیه ادامه دارد

دانشجویان دانشگاه بغازیچی استانبول (BOGAZICI UNIVERSITY) اعتراضات خود را نسبت به انتصاب یکی از شخصیت‌های حزب عدالت و توسعه به ریاست آن همچنان ادامه می‌دهند.

اعتراضات دانشجویی در ترکیه ادامه دارد
کد خبر: 463320
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دانشجویان دانشگاه بغازیچی استانبول (BOGAZICI UNIVERSITY) اعتراضات خود را نسبت به انتصاب یکی از شخصیت‌های حزب عدالت و توسعه به ریاست آن همچنان ادامه می دهند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، دانشجویان نسبت به انتصاب ملیح بالو به ریاست این دانشگاه اعتراض داشته و از او می‌خواهند فوراً استعفا کند.

به گزارش رسانه‌ها، این اعتراضات در مراحلی منجر به درگیری هم شده است و تاکنون صدها نفر از دانشجویان به دست پلیس دستگیری شده‌اند، گرچه اکثر این دانشجویان بعد از مدت کوتاهی آزاد شدند.

استمرار اعتراضات دانشجویان این دانشگاه همچنین باعث شد تظاهرات اعتراض‌آمیزی برای همبستگی با آنها در شهرهای مختلف ترکیه از جمله آنکارا و ازمیر هم برگزار شود.

رجب طیب اردوغان در واکنش به این اعتراضات تهدید کرد به تظاهرات‌کنندگانی که دست به خشونت بزنند رحم نخواهد کرد. او تاکید کرد هرگز اجازه نخواهد داد اعتراضات دانشجویی به اعتراضات ضددولتی تبدیل و سناریوی سال 2013 تکرار شود.

او همچنین به مسئولان آمریکایی و اروپایی که به سرکوب دانشجویان اعتراض کرده بودند هم توصیه کرد به جای پرداختن به مسائل ترکیه مشکلات معترضان داخلی خود را حل کنند.

گفتنی است در حالی که رسانه‌های همسو با دولت ترکیه علت این اعتراضات را واکنش به انتشار تصاویر اهانت‌امیز به کعبه عنوان می‌کنند، رسانه‌های دولت آنکارا رفتار دانشجویان را رفتاری علیه سیاست‌های دولت ترکیه و شخص رجب طیب اردوغان قلمداد کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها