محمد علی الحوثی:

ما از جنگ نمی‌ترسیم و آماده ادامه آن هستیم

عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران انصارالله در سخنانی گفت که یمن منتظر عمل آمریکا در خصوص توقف کامل حمایت از عربستان و امارات در جنگ علیه یمن است.

ما از جنگ نمی‌ترسیم و آماده ادامه آن هستیم
کد خبر: 463402
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۶:۰۵:۵۶

اعتمادآنلاین| محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران برجسته جنبش انصارالله در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین با اشاره اظهارات مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره توقف مشارکت واشنگتن در جنگ یمن اظهار کرد: قرار است که واشنگتن جنگ سعودی اماراتی علیه کشور ما را متوقف کند و این چیزی‌ است که ما منتظر تحقق آن هستیم. اظهارات بایدن درباره توقف این جنگ تنها حرف است و ما منتظر توقف جنگ و رفع محاصره یمن هستیم.

وی افزود: آنچه عربستان و امارات انجام دادند تروریسم به معنای واقعی آن است و ائتلاف متجاوز سعودی جنگی را از سال 2004 به بعد علیه ما انجام داد و این هیچ کمکی به ما نکرده است. ما از آنها بیمی نداریم و آماده تداوم بیشتر این جنگ هستیم. ما از این جنگ نمی‌ترسیم و آماده ادامه آن هستیم. با این وجود ما موافق صلح هستیم و تمامی مسائل را می‌توان از طریق مذاکرات صلح حل و فصل کرد.

الحوثی در ادامه ضمن اعلام قطعی روابط با آمریکا تا بدین لحظه، از واشنگتن خواست که توقف جنگ را به هم‌پیمانانش تحمیل کرده و تصمیمات قاطعانه‌ای را در این باره اتخاذ کند.

وی گفت: بایدن در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش توقف جنگ علیه یمن را مطرح کرد و او می‌خواهد سیاست آمریکا را پس از دوره دونالد ترامپ را ترمیم کند. بایدن اگر وعده توقف جنگ را نقض کند، اعتماد رأی دهنده آمریکایی را نقض کرده و او این را نمی‌خواهد.

الحوثی همچنین از ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خواست که جنگ را متوقف کرده و به صلح روی بیاورد.

وی ادامه داد: انصارالله مطابق با منافع یمن مذاکره و گفت‌وگو خواهد کرد و ما نمی‌خواهیم کسی تحقیر شود؛ ما و آنها برابر خواهیم بود تا درباره منافعمان گفت‌وگو کنیم.

عضو شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: راه حل سیاسی یمن باید مورد همه‌پرسی ملت یمن قرار بگیرد و آنچه مردم انتخاب کنند ما نیز از آن استقبال خواهیم کرد.

الحوثی همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن تنها در صورتی بمباران اهداف ائتلاف متجاوز را متوقف خواهند کرد که تمامی کشورهای عضو این ائتلاف هدف قرار دادن مناطق مختلف یمن را متوقف کنند و ملت یمن حق دفاع از خودشان را دارند.

الحوثی درباره آینده حل و فصل بحران این کشور و صحبت‌ها درباره تجزیه آن تصریح کرد: شورای امنیت بر یکپارچگی اراضی یمن تأکید دارد و اکنون زمان مناسبی برای صحبت کردن درباره تجزیه نیست.

وی در پایان از ملت یمن خواست که در مرحله صلح از سطح آگاهی و احتیاط بالایی برخوردار باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها