کد خبر: 463406
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۶:۱۶:۳۵
| |

معاون فنی علوم پزشکی گیلان خبر داد:

بستری شدن 84 بیمار جدید کرونایی در گیلان طی شبانه روز گذشته

مسعود نوروزی معاون فنی علوم پزشکی گیلان،از افزایش شهرستان های نارنجی گیلان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر سه شهرستان نارنجی استان طی هفته گذشته، چهار شهرستان زرد دیگر به نارنجی تبدیل شدند.

بستری شدن 84 بیمار جدید کرونایی در گیلان طی شبانه روز گذشته
کد خبر: 463406
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۶:۱۶:۳۵

اعتمادآنلاین| معاون فنی علوم پزشکی گیلان، شهرستان های رودسر، لاهیجان، صومعه سرا، رودبار، رشت، آستانه اشرفیه و بندرانزلی را هفت شهرستان نارنجی گیلان دانست و افزود: هفت شهرستان زرد و دو شهرستان آبی داریم.

دکتر مسعود نوروزی از افزایش شهرستان های نارنجی گیلان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر سه شهرستان نارنجی استان طی هفته گذشته، چهار شهرستان زرد دیگر به نارنجی تبدیل شدند.

وی شهرستان های رودسر، لاهیجان، صومعه سرا، رودبار، رشت، آستانه اشرفیه و بندرانزلی را هفت شهرستان نارنجی گیلان دانست و افزود: هفت شهرستان زرد داریم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دو شهرستان املش و شفت را دارای وضعیت آبی دانست و تصریح کرد: رفتار ویروس کرونا مشخص است و هر کجا شاهد کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستیم، آمار ابتلا بالا می رود.

نوروزی، افزایش رفت و آمد به خارج از خانه، کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و برقراری دورهمی ها را از جمله مهمترین عوامل انتشار ویروس کرونا دانست و عنوان کرد: هر نوع سهل انگاری درباره کرونا در مدت کوتاهی ما را با خطر جدی مواجه می کند.

وی یکی از مکان هایی که می تواند نقش مهمی در انتقال کرونا داشته باشد را ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی ها دانست و گفت: تاکسی ها فضای محدودی دارند و با توجه به سرد بودن هوا، تهویه هوای داخل خودرو امکان پذیر نیست لذا انتقال بیماری به راحتی صورت می گیرد.

معاون فنی علوم پزشکی گیلان، از رانندگان خواست دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند و ادامه داد: هم رانندگان و هم مسافران حتما ماسک بزنند و بیش از سه سرنشین در داخل خودرو نباشد.

نوروزی، با تاکید بر لزوم استفاده از روش پرداخت الکترونیک و پرهیز از دریافت پول نقد به عنوان کرایه، خاطرنشان کرد: رانندگان وظیفه دارند شرایط تهویه هوای تاکسی را فراهم کنند. شهروندان نیز از سوار شدن در تاکسی هایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، خودداری کنند.

وی از بستری شدن 84 بیمار جدید کرونایی در گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر 450 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال 100 بیمار وخیم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها