کد خبر: 463439
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۴:۴۹:۰۰
| |

فریدون عباسی: «شفافیت» نمایندگان را تحت فشار بیشتر می‌گذارد!

نهضت پیامکی که در کشور به راه افتاده است و بخشی از آن نیز با هدایت سرویس‌های خارجی و برای مختل کردن نمایندگان است، فشارهایی است که روی نمایندگان گذاشته می‌شود.

فریدون عباسی: «شفافیت» نمایندگان را تحت فشار بیشتر می‌گذارد!
کد خبر: 463439
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۴:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| فریدون عباسی نماینده مجلس یازدهم در مصاحبه جدیدی گفت:

در گفت‌وگوی اخیر خود کتک خوردن یک نماینده از مردم برای یک رای را علت نرسیدن زمان مناسب برای شفافیت آرا دانستید و اعلام کردید که به شفافیت آرا رای ندادید. آیا این طرح را برای کشور آسیب‌زا ارزیابی می‌کنید؟

هر کار شتاب‌زده‌ای با اشکال مواجه می‌شود. در خصوص قیر نیز اگر شتاب‌زده تصمیم بگیرید، اتفاقات مناسبی رخ نمی‌دهد و دیدیم که مجلس تصویب کرد اما اجرایی نشده است. الان در پایان سال قرار داریم، چگونه می‌خواهند آن را اجرایی کنند؟ حاصل آن مشکلاتی می‌شود که در مورد قیر در جامعه می‌بینید. این موضوع و سایر مشکلات مردم باید در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

جریانی سیاسی فکر می‌کند که باید رای نمایندگان را شفاف کند. این شفاف‌سازی رای و اولویت مردم است؟ و چرا باید شتاب‌زده این کار را انجام داد؟ بگذارند طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس پخته‌تر شود.

همه نمایندگان شفاف هستند و بدون شک به آن طرح رای خواهند داد. وقتی در مجلس تذکر داده شود که این اشکالات بر طرح وارد است، نظر دوسوم نمایندگان برای جلب رای کسب نمی‌شود.

ندیدم کسی در نمایندگان مجلس با شفافیت مخالف باشد، زمان آن مهم است و اینکه کلیات نوشته‌شده تصحیح شود. این کلیات بناست مورد بحث قرار بگیرد و جزئیات از آن بیرون بیاید، زمانی که کلیات مشکل داشته باشد و کامل نباشد، جزئیات آن نیز در آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

کلیــات چه ایراداتی دارد که باید آن را اصلاح کنند؟

ایرادات در مجلس بحث شد و فرصتی که ایرادات را برای شما بیان کنم وجود ندارد. باید ببینیم چه نوع آرایی باید شفاف شوند. به‌خصوص در تهران مشکل چندانی نیست، زیرا مردم کار زیادی با نمایندگان تهران ندارند. شهرداری هست، وزارتخانه‌ها هستند، استانداری و سایر نهادها هستند. معمولا کارهای مربوط به استان تهران انجام می‌شود و مردم کمتر به نمایندگان توجه می‌کنند اما مردم شهرستان‌ها خصوصا در مورد رای‌های صنفی اینگونه نیست.

شما به دلایلی رای به استخدام نهضت سوادآموزی ندهی و بگویی متقاضیان حتما باید آزمون بدهند. ما با این مشکل مواجه بودیم که این عزیزان سال‌ها کار کرده‌اند و می‌خواهند استخدام شوند، می‌گویند بیایید و آزمون دهید اما می‌خواهند آزمون ندهند. به همین علت نمایندگان را تحت فشار می‌گذارند.

همچنین نهضت پیامکی که در کشور به راه افتاده است و بخشی از آن نیز با هدایت سرویس‌های خارجی و برای مختل کردن نمایندگان است، فشارهایی است که روی نمایندگان گذاشته می‌شود.

سایرین نیز توجه نمی‌کنند که این فشارها روی نمایندگان گذاشته می‌شود و حتی جریانات سیاسی داخل کشور این اقدامات را انجام می‌دهند. بهتر است اجازه بدهند مجلس در آرامش تصمیم بگیرد و نمایندگان تحت فشار نباشند.

در گفت‌وگوی خود به موضوع نامزدی در انتخابات اشاره کرده بودید. آیا این اظهارات اعلام رسمی شما برای حضور در انتخابات است و برنامه‌ای برای اداره کشور دارید؟

کسی طبق قانون حق ندارد پیش از موعد تبلیغات انجام دهد. صبر می‌کنم تا زمان خاص آن فرابرسد. زمانی که رسما از سوی وزارت کشور اعلام شد، می‌رویم و ثبت‌نام می‌کنیم. مطابق نظر شورای نگهبان تابع قانون هستیم. هرگاه طبق نظر شورای نگهبان تایید و اجازه فعالیت علنی داده شد، آن زمان همه داوطلبان می‌توانند ورود کنند.

منبع: آرمان ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها