گزارش «اعتمادآنلاین» از ادامه اظهارات یک مدعی پدر طب سنتی:

ادعای جدید تبریزیان: واکسن کرونا با تغییر ژنتیکی، تمایلات همجنس خواهانه ایجاد می‌کند / قوه قضائیه ورود می‌کند؟

تبریزیان، روحانی که سال گذشته با از بین بردن یکی از کتاب‌های مرجع در علم پزشکی حسابی معروف شده بود، حالا در کانال تلگرامی خود به مردم توصیه کرده که نباید به افرادی که واکسن کرونا زدند، نزدیک شد.

ادعای جدید تبریزیان: واکسن کرونا با تغییر ژنتیکی، تمایلات همجنس خواهانه ایجاد می‌کند / قوه قضائیه ورود می‌کند؟
کد خبر: 463463
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شخصی که مدعی طب اسلامی است و سال قبل با آتش زدن یکی از معتبرترین کتاب های پزشکی جهان، نامش بر سر زبان ها افتاد در ادعایی جدید مطرح کرد که نباید به افرادی که واکسن کرونا زدند، نزدیک شد.

بنابر متنی که در کانال منتسب به وی منتشر شده است، این شخص که «تبریزیان» نام دارد و هوادارانش وی را پدر طب اسلامی می نامند، نوشته است: به کسانی که واکسن میزنند نزدیک نشوید زیرا اینها میکروچیپ دارند ودچار تغییر ژنتیکی شدند واز سنخ انسان بودن خارج شدند ومانند ربات کنترل شده عمل میکنند وژن ایمان واخلاق ونجابت را از دست دادند وتمایل به همجنس بازی پیدا کردند.

دفتر تبریزیان

او پیش‌تر هم گفته بود که استفاده از ماسک برای مردان الزامی نیست و و تنها زنان می‌توانند کرونا را منتقل کنند، آن هم از فاصله نزدیک. در کانال او نوشته شده بود: در مردان انتقال و سرایت از راه هوا و از شخصی به شخص دیگر اصلا وجود ندارد و این امر مختص بانوان است و صرفا سرایت از خانم ها به آقایان و آن هم در صورت تماس نزدیک محقق می‌شود. پس احتمالا اگر فقط خانم ها از ماسک استفاده کنند، در جلوگیری از پیشرفت کرونا کافی است و آقایان نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

حکم سه سال زندان برای تبریزیان اجرا نشد؟

انتشار ویدئویی در فضای مجازی از عباس تبریزیان در حال سوزاندن کتاب «اصول طب داخلی هاریسون» که یکی از منابع مهم علم پزشکی در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، برای مردم یادآور دوران قرون وسطی شده است. دورانی که به همین شکل، کتاب‌ها را می‌سوزاندند و آن را نوعی مقابله با خدا می‌دانستند. همان روزها این پرسش مطرح شد که عباس تبریزیان کیست و چرا هیچ برخوردی با او نمی‌شود؟

این روحانی که تخصص دانشگاهی در حوزه پزشکی ندارد، فقه و اصول خوانده و حتی مشخص نیست دانسته‌هایش در طب اسلامی بر اساس چه آموزه‌هایی است، مشخصاً در صفحه‌اش اعلام می‌کند: «مجربات درمانی، برگرفته از منابع متقن شیعه است.» او مشاوره درمانی هم می‌دهد. در صفحه‌اش نیز همه چیز یافت می‌شود؛ از رشد انگشت قطع‌شده با عسل در عرض 2 ماه تا درمان ناباروری و معرفی گیاه شجاعت‌آور.

اظهارات مختلف این مدعی متخصص طب سنتی، باعث شد تا مردادماه سال 98 ، کار تبریزیان به دادگاه کشید.

دادگاه تبریزیان

محمود خدادوست، مقام سابق وزارت بهداشت پیش‌تر اعلام کرده بود که عباس تبریزیان در دادگاه روحانیت به 3 سال حبس محکوم شد: پیش از این، از همین شخصی که در لباس روحانیت اقدام به آتش زدن کتاب پزشکی هاریسون کرده، بارها شکایت شده بود و دادگاه ویژه روحانیت حکم به سه سال حبس و پلمب مراکز تحت فعالیت این فرد و مریدانش داد که از اجرا یا عدم اجرای این حکم اطلاعی ندارم.

کرونا انتقام خداوند از قم بود؟

اگرچه بعد از این ماجراها و افزایش انتقادات، همه از برخورد با این شخص حرف زدند، اما تا به امروز هیچ برخوردی صورت نگرفته و او کماکان به اقدامات خود ادامه می‌دهد. در ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهر قم او ادعا کرده بود ورود بیماری کرونا به شهر قم، انتقام خداوند از مردم این شهر به دلیل اذیت کردن وی بوده و او برای بازگشت به این شهر و ریشه کن کردن کرونا آمادگی دارد.

در کانال تلگرامی او در همان شب ها نوشته شد: در کانال تلگرامی خود نوشت: قم، آیت الله تبریزیان را علیرغم اخلاص و درمان مجانی و یک سال داروی مجانی به مردم شریف ایران و حوزه تقدیم شد، اذیت کرد، حرف های عجیب و غریب زدند و این انتقام خداوند است که قم را متلاشی کرد، آنها گفتند طب اسلامی نیست و نداریم، خداوند گفت، قم نیست و نداریم، حوزه علمیه هم نیست و نداریم، برغم این حرف ها، برای برگشتن به قم و ریشه کن کردن بیماری و برگزاری کلاس های علوم تجربی در کنار فقه و اصول وجود دارد.

عباس تبریزیان

واکنش‌های بدون نتیجه به اقدامات تبریزیان

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت، نیز با گلایه از قوه قضاییه و نهاد‌هایی که حامی عباس تبریزیان بودند گفته بود: «چرا هیچ کس معترض فردی که در لباس پیامبر و به اسم دین با جان مردم بازی می‌کند نمی‌شود؟» البته در همان زمان، صادق آملی لاریجانی رئیس وقت قوه قضاییه در واکنش به صحبت‌های وزیر بهداشت گفته بود: «قوه قضاییه در این فقره جرمی مشاهده نمی‌کند که اقدام کند.»

همان روزها، حتی حوزه علمیه هم نسبت به رفتار تبریزیان واکنش نشان داد و آن را محکوم و یک بیانیه صادر کرد. متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با امضای آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، به این شرح بود: «حوزه‌های علمیه و بزرگان آن با تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می‌دانند و حوزه‌های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه آن را محکوم می‌نمایند، آشکار است که این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.»

نماینده رهبری هم این اقدامات و اظهارات را وهن روحانیت نامید. بعد از گذشت یک روز از این جنجال‌ها در سال گذشته، خبر بازداشت عباس تبریزیان از سوی یک کانال تلگرامی برای نخستین بار اعلام شد. کانال تلگرامی دولت بهار، منتسب به هواداران محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، از بازداشت تبریزیان خبر داد.

اما خیلی زود مشخص شد که چنین چیزی یا صحت نداشته و یا در صورت واقعی بودن، او به زودی آزاد شده است. چرا که فعالیت هایش همین حالا هم ادامه دارد.

آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی قبلا در اظهارنظرهایی محکم، «طب اسلامی» را رد کرده و تاکید کرده اند که ما در اسلام چیزی به نام طب اسلامی نداریم. با این وجود، این فرد تنها در کانال تلگرامی خود نزدیک به 209 هزار دنبال کننده دارد که رعایت دستورات تبریزیان برای آنها می ‌تواند به قیمت جانشان تمام شود.

عجیب است که هیچ نهاد منسئول و ناظری، از وزارت بهداشت گرفته تا قوه قضائیه، هیچ برخورد جدی با این فرد نمی‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها