یاسین اکتای، مشاور رجب طیب اردوغان:

از انتخاب دولت جدید لیبی استقبال می‌کنیم

مشاور رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، دولت جدید لیبی از نقش ترکیه در این کشور حمایت می‌کند.

از انتخاب دولت جدید لیبی استقبال می‌کنیم
کد خبر: 463620
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۵:۱۰:۰۶

اعتمادآنلاین| یاسین اکتای، مشاور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: روی کار آمدن دولت جدید در لیبی هیچ تأثیری بر توافق‌هایی که ترکیه با دولت سابق لیبی به ریاست فائز السراج امضا کرد، ندارد.

ترکیه به درخواست مردم لیبی و دولت وفاق ملی در این کشور حضور دارد و دولت جدید مخالفتی با این توافق‌ها و حضور نظامی ترکیه در این کشور ندارد بلکه برعکس از نقش ترکیه حمایت می‌کند.

وی افزود: انتخاب دولت جدید در لیبی بعد از رسیدن به توافق‌هایی از طریق روند مذاکرات ممکن است و ما از انتخاب دولت جدید استقبال می‌کنیم و با توجه به نزدیک شدن مردم لیبی به ثبات و تقویت مذاکرات داخلی آن را یک مساله مثبت می‌دانیم.

مشاور اردوغان گفت: نظام ریاستی تأسیس شد که شامل غرب، شرق و جنوب کشور است و امیدواریم که این مساله تأثیر مثبتی بر اوضاع لیبی داشته باشد. مردم لیبی همان دیدگاه ما را دارند و آن وحدت سیاسی در کشور است. درحال حاضر گام مثبت و قوی در این راستا اتخاذ شده است و ما از این روند حمایت می‌کنیم.

یاسین اکتای گفت: توافق‌هایی که با دولت وفاق لیبی امضا کردیم توافق‌های بین‌المللی هستند و هرگز از مواضع دولت‌های دیگر تأثیر نمی‌پذیرند. طرف‌های لیبیایی باید به یکدیگر احترام بگذارند و به کسی اجازه مداخله ندهند.

همچنین نباید به کودتاچیان فرصت داد. همگان باید بدانند که قدرت لیبی در وحدت آن است.

اکتای نسبت به احتمال از بین رفتن روند سیاسی در لیبی و کارشکنی در آن هشدار داد و گفت: برخی گروه‌ها برای گرفتن لیبی از لیبیایی‌ها تلاش می‌کنند. مردم لیبی باید در مقابل این گروه‌ها هوشیار باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها