آمار مبتلایان روزانه کرونا در چین صفر شد

شمار مبتلایان به ویروس کرونا با منشا محلی در چین برای اولین بار طی دو ماه گذشته به صفر رسید.

آمار مبتلایان روزانه کرونا در چین صفر شد
کد خبر: 463671
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۰۷:۱۶:۲۱

اعتمادآنلاین| آمارهای دولت چین نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا با منشا محلی در این کشور برای اولین بار بعد از دو ماه به صفر رسیده است.

براساس گزارش رویترز، صفر شدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین نشان دهنده مدیریت این کشور در مقابله با آخرین موج کرونا در چین است.

براساس این گزارش، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در چین 14 نفر بود که همه مبتلایان وارداتی بودند؛ هفت نفر در شانگهای و بقیه مبتلایان در استان گواندونگ در شرق.

از روز 16 دسامبر 2020، این برای اولین بار است که چین هیچ مورد ابتلای محلی را ثبت نکرده است که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن اقدامات تهاجمی این کشور در مقابله با شیوع دوباره کرونا است که در استان «هوبه» در نزدیکی پکن گسترش یافته بود.

در دی ماه گذشته چین بیشترین میزان مبتلایان به ویروس کرونا را طی یک سال قبل از آن ثبت کرده بود. بیشترین مبتلایان در استان هوبه در همسایگی پکن بود که به دلیل رفت و آمد کارگران بین دو استان و نگرانی از افزایش شیوع، سریعا تحت محدودیتهای شدید قرار گرفت.

چین اگر چه جزو اولین کشورهایی بود که شیوع ویروس کرونا مواجه شد اما این کشور موفق شد در عرض چند ماه آن را مهار و کنترل کند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم 105 میلیون و 764 هزار و 423 نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان دو میلیون و 309 هزار و 364 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم 58 میلیون و 874 هزار و 947 نفر بهبود یافته‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها