توسعه پوشش تلویزیون دیجیتال در کشور/ طرح‌های جدید افتتاح شد

به مناسبت چهل و دومین جشن سالگرد پیروزی انقلاب بیش از 900 طرح عمرانی، فنی و زیرساختی رسانه ملی از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با تعدادی از مراکز صداوسیما در استان‌ها افتتاح شد.

توسعه پوشش تلویزیون دیجیتال در کشور/ طرح‌های جدید افتتاح شد
کد خبر: 463690
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۰۸:۱۹:۴۷

اعتمادآنلاین| روز یکشنبه 19 بهمن در مراسمی به مناسبت چهل و دومین جشن سالگرد پیروزی انقلاب بیش از 900 طرح عمرانی، فنی و زیرساختی رسانه ملی با حضور رئیس رسانه ملی و برخی اعضای شورای معاونان افتتاح شد.

علی عسکری رئیس رسانه ملی در این مراسم با بیان اینکه اکنون سازمان صداوسیما در قله فناوری جهانی حرکت می‌کند، گفت: رسانه ملی در حوزه رسانه‌های سنتی (برودکست) در نقطه اوج است و در حوزه رسانه‌های برخط (برودبند) نیز با وجود پیشرفت، هنوز به نقطه مطلوب نرسیده و باید با جبران عقب‌ماندگی‌ها در عرصه ملی و جهانی بکوشد تا پیام انقلاب اسلامی را در دنیا منتشر کند.

وی با اشاره به چهل و دومین فجر پیروزی انقلاب گفت: در طول بیش از 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات عظیمی در کشور رخ‌داده که اگر کسی تاریخ تحولات ایران و تاریخ تحولات منطقه و دنیا را بداند متوجه می‌شود که استکبار چه دسیسه‌هایی برای خاموش کردن نور اسلام و معنویت طراحی کرده بود و چگونه انقلاب اسلامی آن‌ها را خنثی کرد.

علی عسکری از فتنه آمریکا و انگلیس برای از بین بردن اسلام در سال‌های رژیم قاجار و پهلوی گفت و افزود: فقط با بروز و ظهور مارکسیسم در منطقه و تهدید آن برای غرب این فتنه‌ها کمی‌کمرنگ شده بود تا از ترویج مارکسیسم جلوگیری کند، اما با وقوع انقلاب اسلامی به برکت و خواست الهی و با وجود فرزانگان، علما، مراجع عظام و ملت فداکار ایران، این فتنه شکست خورد.

وی در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های علیدادی معاون توسعه و فن‌آوری رسانه و کارکنان این معاونت و همکاری معاونت امور استان‌ها و کارکنان مراکز استان‌ها، تصریح کرد: صداوسیما یکی از منظم‌ترین و پیشرفته‌ترین برودکسترهای دنیا است و امیدواریم بتوانیم با بهره‌برداری از این امکانات در این جنگ نابرابر با رسانه‌های استکباری پیروز شویم و از فرهنگ و حمیت دینی کشورمان به خوبی صیانت کنیم.

معاون توسعه و فناوری رسانه هم در این مراسم با اشاره به طرح‌هایی که امروز در سطح ملی در زمینه فرستنده‌های تلویزیونی، ارتباطات زمینی و فناوری‌های فضایی، افتتاح و بهره‌برداری شد، توضیح داد: طرح‌های اجرا شده و آماده افتتاح، شامل فرستنده‌های تلویزیونی ارتباطات زمینی، فناوری فضایی و ماهواره‌ای، صدا و تصویر، فرستنده‌های رادیو، ساختمان و تأسیسات، نظارت و ارزیابی فنی، زیرساخت فضای مجازی، فناوری رسانه‌های نوین و امنیت فناوری اطلاعات هستند.

به گفته علیدادی، از حدود 980 پروژه در این مرحله 653 طرح به پروژه‌های عمرانی در تهران و سایر مراکز استان‌ها و 327 پروژه در مراکز سمنان، کرمان، لرستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، کردستان و مهاباد اختصاص دارد.

وی از گسترش پوشش تلویزیونی دیجیتال به‌عنوان مهم‌ترین موضوع در این طرح‌ها یاد کرد و گفت: در این مرحله 462 ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، به طوری که پوشش ما را در سطح کشور به بالای 98 درصد می‌رساند.

معاون توسعه و فناوری رسانه سپس محورهای اصلی پروژه‌های اجرا شده را بر اساس فصول برنامه به فصول رادیو جمعیتی برای مراکز استانی برای 6 شبکه رادیویی، توسعه بسته اول و دوم دیجیتال در سراسر کشور، توسعه بسته چهارم در سراسر کشور، سنکرون سازی رادیویی موج متوسط، احداث مراکز تولید و پخش، توسعه سیگنال‌رسانی زمینی، توسعه فرستنده‌های رادیویی AM، توسعه بسته اول و دوم دیجیتال برای 21 شبکه تلویزیونی، امنیت فضای مجازی، توسعه پوشش FM جاده‌ای توسعه مانیتورینگ، توسعه تجهیزات سامانه‌ها و فضاهای تولیدی، توسعه تجهیزات و به‌روزرسانی زیرساخت‌ها در حوزه فناوری، سیگنال رسانی فیبر نوری و راه‌اندازی سیستم‌ها و تجهیزات دیجیتال استودیوی پخش تقسیم کرد.

مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی، فنی و زیرساختی هر مرکز به‌طور جداگانه در تمام استان‌ها با حضور مسئولان و تعدادی از خانواده معزز شهدای هر استان برگزار شد و مدیران کل مراکز سمنان، کرمان، لرستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، کردستان و مهاباد به‌عنوان مراکز منتخب در ارتباط کنفرانسی با رئیس رسانه ملی درباره طرح‌های استان خود توضیحاتی ارائه دادند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها