کد خبر: 463702
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۰۸:۵۰:۰۲
| |

گفتگوی تلفنی فائز السراج با نماینده جدید سازمان ملل در لیبی

رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی با نماینده جدید سازمان ملل در لیبی در خصوص آخرین تحولات در لیبی گفتگوی تلفنی کردند.

گفتگوی تلفنی فائز السراج با نماینده جدید سازمان ملل در لیبی
کد خبر: 463702
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۰۸:۵۰:۰۲

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی و یان کوبیس، نماینده جدید سازمان ملل در لیبی به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

فائز السراج ضمن آرزوی موفقیت برای یان کوبیس در مأموریت خود، تلاش‌های سازمان ملل در نظارت بر روند سیاسی را ستود.

دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت تکمیل روند اقدامات نظامی و اقتصادی پس از توافق بر سر تشکیل قوه مجریه جدید تاکید کردند.

فائز السراج و یان کوبیس در جریان این گفت‌وگوی تلفنی ابراز امیدواری کردند که این توافق، وحدت و یکپارچگی را به نهادهای دولتی بازگرداند.

دو طرف همچنین بر لزوم پایبندی به برگزاری انتخابات سراسری در 24 دسامبر 2021 تاکید کردند.

نماینده سازمان ملل در لیبی حمایت دولت توافق ملی لیبی از کمیساریای عالی انتخابات و اموال اختصاص یافته برای دستیابی به این حق ملی را ستود.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها