کارشناس سازمان بهداشت جهانی در ووهان:

به اکتشافات مهمی درباره منشا ویروس کرونا دست یافته ایم

یک عضو هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی به ووهان چین امروز(یکشنبه) اعلام کرد که این هیات در موضوع تحقیقات مربوط به کشف منشأ ویروس کرونای جدید، به اکتشافات مهمی دست یافته است. این دانشمند جهانی با اشاره به اینکه کارشناسان اکنون چیزهایی را می دانند که در ابتدا نمی دانستند و این بدان معناست که بسیاری از بیماران یا اصلا هیچ گونه علائمی نداشته اند و یا علائم آنها خفیف بوده است، تاکید کرد: تلاش برای تعیین تعداد این بیماران در چین و تاریخ ابتلای آنها در دست بررسی است.

به اکتشافات مهمی درباره منشا ویروس کرونا دست یافته ایم
کد خبر: 463704
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یک عضو هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی به ووهان چین امروز(یکشنبه) اعلام کرد که این هیات در موضوع تحقیقات مربوط به کشف منشأ ویروس کرونای جدید، به اکتشافات مهمی دست یافته است.

به گزارش آرتی، خبرگزاری بلومبرگ روز یکشنبه گزارش داد: پیتر دازاک جانورشناس انگلیسی مقیم آمریکا که جزو ده کارشناس مستقل هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی به ووهان چین است، در جریان گفتگویی مجازی با همین خبرگزاری، فرضیه آزمایشگاهی بودن ویروس سارس کووید2 و درز آن از دانشسرای علوم ویروس شناسی ووهان را رد کرد.

این در حالی است که به کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اجازه داده شده است که از این دانشسرا بازدید و با مسئول آن دیدار کنند و در جریان نتایج تحقیقات آنها در خصوص ویروس کرونا قرار بگیرند.

دازاک با اشاره به اهمیت بازدید کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از بازار غذاهایی دریایی ووهان که ممکن است محل انتقال ویروس از حیوان به انسان باشد، گفت: تحقیقات بعدی منجر به کشف موارد ابتلا به این ویروس قبل از شیوع آن در این بازار شده است واین موضوع فرضیه اینکه بازار مذکور منشأ ویروس کروناست را رد می کند اما محققین بین المللی توانسته اند دلایل و مدارک مهمی را کشف کنند که نقش این بازار در همه گیری را برجسته می کند.

این دانشمند انگلیسی با بیان اینکه اعضای تیم بهداشت جهانی به سه گروه تقسیم شده اند و در حال برررسی نقش احتمالی حیوانات درظهور ویروس کرونا، راههای شیوع عفونت و نمونه های محیطی هستند، افزود: اکنون تلاش های ما معطوف جمع آوری چنین اکتشافاتی است.

این دانشمند جهانی با اشاره به اینکه کارشناسان اکنون چیزهایی را می دانند که در ابتدا نمی دانستند و این بدان معناست که بسیاری از بیماران یا اصلا هیچ گونه علائمی نداشته اند و یا علائم آنها خفیف بوده است، تاکید کرد: تلاش برای تعیین تعداد این بیماران در چین و تاریخ ابتلای آنها در دست بررسی است.

این محقق ابراز امیدواری کرد که چنین تحقیقاتی به یک نقطه محوری در تلاش ها برای کاهش اثرات همه گیری و پیشگیری از وقوع همه گیری های جدید در آینده تبدیل شود و افزود: ویروس ها از راههای پیچیده ای سرچشمه می گیرند و پیگیری چنین فرایندی سخت و ممکن است و وقت زیادی می برد.

دازاک ادامه داد: آنچه دیدم برای من تایید می کند که نشانه های واقعی وجود دارد که وقایع اتفاق افتاده روشن می کند و امیدوارم که بتوانیم در پایان این مأموریت، توضیحات محکمی ارائه دهیم.

این پژوهشگر انگلیسی پیش بینی می کند که نتایج اصلی سفر هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی به چین قبل از ترک این کشور در دهم فوریه جاری اعلام شود.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها