کد خبر: 463706
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۰۹:۱۶:۴۶
| |

دختران کشتی‌گیر شور و شوق زیادی دارند

آنا براتی معتقد است انتقاد به وضعیت کشتی زنان نادرست است و علیرضا دبیر از این بخش حمایت می‌کند.

دختران کشتی‌گیر شور و شوق زیادی دارند
کد خبر: 463706
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۰۹:۱۶:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ آنا براتی معتقد است انتقاد به وضعیت کشتی زنان نادرست است و علیرضا دبیر از این بخش حمایت می‌کند. مسابقات قهرمانی کشور کشتی آلیش زنان دوم و سوم اسفند برگزار می‌شود و دختران کشتی‌گیر پس از یک سال دوباره به روی تشک می روند.

آنا براتی سرمربی تیم ملی آلیش زنان در این مورد گفت: خوشبختانه با تلاش فدراسیون این مسابقات را برگزار می‌کنیم. ابتدا قرار بود اردوی تیم ملی را داشته باشیم اما به این نتیجه رسیدیم که اگر قهرمانی کشور برگزار و کشتی گیران دیگری هم شناسایی شوند، بهتر است.

او افزود: از وقتی که زمان مسابقات تعیین شده است دختران جنب و جوش خاصی پیداکرده‌اند. خیلی از تیم‌ها آماده هستند و اسامی خود را به زودی ارسال می‌کنند.فکر می‌کنم مسابقات جالبی داشته باشیم چون دختران یک سال است که به دلیل شیوع کرونا در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده‌اند وشور و شوق زیادی دارند.

براتی در پاسخ به اینکه ارزیابی شما ازسطح فنی مسابقات چگونه است؟ بیان کرد: فکر می‌کنم از نظر فنی نسبت به سال‌های قبل بهتر می‌شود چون اکنون مربیانمان آماده‌تر هستند. آنها را در گروهی جمع کرده‌ایم و آموزش‌های لازم را به آنها داده‌ایم تا به درستی به کشتی‌گیران منتقل کنند اما در گذشته پس از شرکت در کلاس‌های مربیگری، کار را رها می‌کردند و اطلاعاتشان به روز نمی‌شد. از طرفی اگر کسی به دنبال کسب مقام در مسابقات کشوری است ابتدا باید بدن آماده‌ای داشته باشد، بنابراین دختران در این یک ماه فرصت کافی برای آماده‌سازی خود داشته‌اند و می‌توانیم امیدوار باشیم که رقابت‌های خوبی را خواهیم دید.

او در واکنش به اینکه برخی کشتی‌گیران معتقدند مسئولان فدراسیون به بخش زنان توجه نمی‌کنند، گفت: نمی‌دانم از سمت چه کسی و چگونه موجی به راه افتاد که به کشتی زنان اهمیتی داده نمی‌شود، اما درحالی که خیلی از رشته‌ها در این یک سال تعطیل بوده‌اند، ما اردوی تیم ملی راه تشکیل دادیم. گمان می‌کنم این موج از آنجا به راه افتاد که آقای دبیر(رئیس فدراسیون کشتی) در سفر به مشهد گفت رشته‌ها را به صورت آزاد، فرنگی، آلیش زنان و کلاسیک اولویت‌بندی می‌کنم.

او در مورد قرار گرفتن کلاسیک در اولویت آخر فدراسیون گفت: مسابقات جهانی و آسیایی تثبیت شده‌ای در بخش کلاسیک وجود ندارد اما موجی به راه افتاد که گفتند می‌خواهند کلاسیک را تعطیل کنند درحالی که اصلا چنین چیزی را نشنیده‌ایم. اکنون هم می‌بینید که خیلی از رشته‌ها تعطیل هستند اما قرار است مسابقات قهرمانی کشور آلیش زنان را برگزار کنیم و اگر کرونا هم اجازه بدهد در همه مسابقات بین المللی شرکت می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان در مورد علت فعالیت کم کشتی زنان در ایران گفت: متاسفانه این اصلا ربطی به ما ندارد و به برنامه‌های اتحادیه جهانی کشتی مربوط می‌شود که توجه کمتری به کشتی‌های سنتی دارد و ابتدا به رشته‌های المپیکی خود مثل آزاد و فرنگی اهمیت می دهد.

براتی در مورد برگزاری اردوهای تیم ملی آلیش زنان گفت: از آنجایی که قصد داریم در اسفند اردوی تیم ملی را داشته باشیم، بدنبال برگزاری زودتر مسابقات قهرمانی کشور هستیم تا کشتی‌گیران را محک بزنیم. امیدوارم کسانی که حق‌شان است و آماده هستند به این اردو وارد شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها