امید برای احیای گفت‌وگوها در جهت خروج لبنان از بن‌بست سیاسی

بازگشت نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه در لبنان به کشور بار دیگر امید برای خروج روند تشکیل دولت از بن‌بست را به وجود آورده است.

امید برای احیای گفت‌وگوها در جهت خروج لبنان از بن‌بست سیاسی
کد خبر: 463778
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۱۳:۰۸:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ منابع سیاسی گفته‌اند که انتظار می‌رود بازگشت سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان از سفر خارجی به بیروت، تشدید تماس‌ها از جمله دیدار احتمالی با میشل عون، رئیس‌جمهوری این کشور در تلاش برای شکستن بن‌بست تشکیل کابینه را در پی داشته باشد.

این در حالی است که جناح‌های سیاسی لبنان برای حل اختلافات خود برای تشکیل کابینه، اصلاحات اساسی و در نتیجه آزادسازی میلیاردها دلار کمک خارجی تحت فشارهای شدید عربی و بین‌المللی قرار دارند.

از سرگیری فعالیت‌های سیاسی داخلی به منظور حل بحران تشکیل کابینه که اکنون در ششمین ماه آن قرار دارد؛ همزمان با تلاش‌های تازه فرانسه با حمایت ایالات متحده و مصر برای احیای طرح متوقف شده مکرون برای نجات لبنان از بحران‌های متعدد که برای اولین‌بار ثبات و امنیت کشور را تهدید می‌کند، صورت می‌گیرد.

یک منبع سیاسی که در جریان روند تشکیل کابینه قرار دارد به دیلی استار گفت: «واضح است که فعالیت‌های سیاسی در خارج از کشور باعث جلب توجه مردم به خارج از لبنان شده است. بدون شک، اقدامات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه [برای حل بحران لبنان] با تماس تلفنی وی با رئیس جمهور آمریکا [ماه گذشته] و تماس با ایرانیان آغاز شده است.»

این منبع گفت: «گفت‌وگوی ماکرون و بایدن که شامل وضعیت لبنان در میان موضوعات اصلی مورد بحث دو رئیس‌جمهور بود، توسط وزیر خارجه فرانسه ژان ایو لودریان و وزیر خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن پیگیری شد و آن‌ها در بیانیه مشترکی از مقامات لبنانی خواسته‌اند تا برای تشکیل دولت، ‌اصلاحات لازم و ارائه یافته‌های تحقیقات در مورد انفجار بندر بیروت اقدام کنند.»

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها