علی غفاری؛ کارگردان فیلم سینمایی «تک تیرانداز»:

دوست دارم در فیلم‌هایم قهرمان بسازم/ متأسفانه در سینما از پرداخت به زندگی شهدا غافلیم

کارگردان «تک تیرانداز» معتقد است در سینمای ایران در معرفی و نمایش قهرمانان ملی و مذهبی کوتاهی شده است.

دوست دارم در فیلم‌هایم قهرمان بسازم/ متأسفانه در سینما از پرداخت به زندگی شهدا غافلیم
کد خبر: 463817
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۱۴:۴۰:۴۰

اعتمادآنلاین| فیلم سینمایی «تک تیرانداز» جزو معدود آثار حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود که روایتگر رشادت‌های یک قهرمان ایرانی در دوران دفاع مقدس شد.

قهرمانان در سال‌های اخیر کمتر در سینما دیده شده اند. «تک تیرانداز» روایتگر سرگذشت شهید عبدالرسول زرین در مبارزه با رژیم بعث عراق است.

زرین دقت شگرفی در تیراندازی داشت و به همین دلیل شهرت فراوانی میان رزمندگان به دست آورد. فیلم «تک تیرانداز» در سه بخش فنی جشنواره، نامزد دریافت سیمرغ شده است.

علی غفاری کارگردان فیلم سینمایی «تک تیرانداز» در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره این فیلم، بیان کرد: ساخت این اثر کار بسیار سختی بود. خدا را شکر می‌کنم که توانستیم در این فیلم به زندگی یکی از شخصیت‌های برجسته دفاع مقدس بپردازیم. شهید زرین برجسته‌ترین تیرانداز جنگ‌های معاصر جهان است.

وی افزود: سعی کردیم به بهترین شکل به شخصیت و مهارت شگرف این شهید بزرگوار بپردازیم. بازیگران و تمامی عوامل فیلم با اعتقادشان در ساخت این فیلم تلاش کردند و نتیجه تلاش‌ها این بود که شهید عبدالرسول زرین قابل باور نمایش داده شد.

یکی از علایقم پرورش قهرمانان و نمایش آنها در سینماست؛ چیزی که امروزه فراموش شده است. سینما بدون آرتیست و قهرمان معنی ندارد.

این کارگردان سینما در ادامه بیان کرد: مخاطب باید خودش را لحظاتی جای شخصیت اصلی داستان ببیند. معرفی قهرمانان و همذات پنداری مخاطب با آنان باید در خصوص قهرمانان برجسته ما که شهدا هستند، نیز رخ دهد. متأسفانه زندگی شهدا در سینما مورد غفلت واقع شده است؛ چرا که مشکلات زیادی برای تولید فیلم‌های جنگی وجود دارد.

واقعاً ناراحتم که درباره شهید همت، شهید باکری، شهید کاظمی و ... فیلم ساخته نمی‌شود. تردید ندارم که نسل‌های آینده در این خصوص از ما مطالبه خواهند کرد.

غفاری در پایان در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اتفاق بسیار خوبی بود.

اگر جشنواره برگزار نمی‌شد، چراغ سینما خاموش می‌شد. این دوره از فستیوال نقش موثری در زنده نگه داشتن سینما داشت.

برخلاف جوسازی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت، جشنواره امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها