عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور مطرح کرد:

ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف در مقابله با کرونا / تطبیق کارت ملی با اطلاعات موجود درباره وضعیت سلامتی مراجعان به دستگاه‌های اجرایی

 وزیر کشور از افزایش تطبیق کارت ملی با اطلاعات موجود درباره وضعیت سلامتی مراجعان به دستگاه‌های اجرایی از لحاظ ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: بیش از چهار میلیون کنترل در ورودی دستگاه‌های اجرایی براساس تطبیق کارت ملی و ارزیابی چگونگی بیماری انجام شده اما بی‌تردید این عدد با نقطه مطلوب فاصله دارد.

ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف در مقابله با کرونا / تطبیق کارت ملی با اطلاعات موجود درباره وضعیت سلامتی مراجعان به دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 463852
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۱۷:۱۵:۵۰

اعتمادآنلاین| وزیر کشور از افزایش تطبیق کارت ملی با اطلاعات موجود درباره وضعیت سلامتی مراجعان به دستگاه‌های اجرایی از لحاظ ابتلا به کرونا خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز قرارگاه بیشتر بعد نظارتی عملکرد دستگاه‌های مختلف در مقابله با کرونا مورد ارزیابی قرار گرفت. گزارشی از سوی وزارت بهداشت ارائه شد که از چند جهت دغدغه‌هایی را مطرح می کرد. بر همین اساس با مرور بخش‌های مختلف تصمیماتی در این حوزه‌ها اتخاذ شد تا مسیر کاهنده آمار بیماری ادامه پیدا کند.

وی افزود: فردا تزریق اولین مورد واکسن انجام خواهد شد و به مرور برای همه مردم این کار انجام می شود تا در مدیریت این بیماری موفق شویم.

وزیر کشور ادامه داد: امروز گزارش یک ماهه ای توسط دستگاه‌ها درباره نظارت بر ترددها و فعالیت دستگاه‌ها - که پیشتر درباره آن تصمیم گیری شده بود - ارائه شد که نشان می داد بیش از چهار میلیون کنترل در ورودی دستگاه‌های اجرایی بر اساس تطبیق کارت ملی و ارزیابی چگونگی بیماری انجام شده اما بی تردید این عدد با نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی تاکید کرد: مقرر شد دستگاه‌هایی که محل مراجعه مردم هستند با دقت تمام سیستم‌های خود را به سیستم وزارت کشور متصل کنند و با دقت کنترل‌ها را انجام دهند تا میزان کنترل‌ها افزایش پیدا کند.

آلودگی 25 درصد از مسافران ورودی به کرونا غلط است

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گزارش ارائه شده در خصوص ورودی و خروجی‌های مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: اعداد و ارقامی در خصوص اینکه 25 درصد ورودی مرزها آلوده به بیماری بودند، منتشر شده بود که به کلی غلط است. در حقیقت 25 درصد مشکوکان ابتلا به کرونا که خود یک درصد را شامل می شوند، آلوده به بیماری بوده اند. لذا این عدد بسیار پایین است البته تدبیر شد تا با همکاری همه دستگاه‌های مسئول در ورودی تمامی مرزهای دریایی، زمینی و هوایی بر اساس پروتکل‌های ابلاغی نظارت‌ها تشدید شود و تا حد امکان از ورود بیماری توسط ناقلان در مرزها جلوگیری شود.

وی در خصوص راهپیمایی 22 بهمن نیز اظهارکرد: امسال برای این راهپیمایی تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ و مقرر شده است به صورت خودرویی، موتوری و با دوچرخه شکوه و عظمت این روز را نشان دهیم و به همراه آن پروتکل‌ها نیز رعایت شود. سخنرانی‌های این روز نیز از طریق صدا و سیما در استان‌ها و فضای مجازی منتشر خواهد شد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع نوروز و نگرانی‌های موجود درزمینه شیوع کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: موضوعاتی همچون دستفروشان، ترددهای جاده ای، اقامت و استفاده از مهمانپذیرها به عنوان دغدغه مطرح بود که تصمیماتی در جلسه قبل اتخاذ شد و در این جلسه گزارش گیری انجام شد. وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف است همه مراکز اقامتی، رستوران‌ها، هتل‌ها و ... را به همراه مراکز تجمع متناسب با پروتکل‌ها کنترل کند. ناجا نیز برنامه‌ای را با توجه به سناریوهای مختلف در خصوص ترددهای جاده ای تنظیم خواهد کرد تا به این ترتیب روند کاهشی آمار ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: بی تردید اگر با کمک مردم و تزریق واکسن روند کاهنشی بیماری به گونه‌ای پیش برود که اطمینان ما در این حوزه افزایش پیدا کند بازگشایی‌ها و روند انجام سفرها را خواهیم داشت. در غیر اینصورت محدودیت‌ها اعمال خواهد شد. لذا نیاز است مردم کمک کنند که این روند کاهشی ادامه پیدا کند و نوروز شادی را داشته باشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: بحث دیگر انتخابات پیش روست. امیدواریم با مشارکت مردم بیماری کووید 19 کنترل شود و بتوانیم به‌خوبی انتخابات را برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: قرار شد برای اماکن خاص پذیرش مسافر مقررات ویژه ای اعمال و برخی از آنها به عنوان شهرهای نارنجی محدودیت‌هایی برایشان در نظر گرفته شود. شهرداری تهران نیز امروز گزارشی در خصوص فعالیت‌های حوزه حمل و نقل عمومی ارائه کرد که تا کنون بازتعمیر 400 اتوبوس انجام و 300 اتوبوس نیز به ناوگان اضافه شده است. ما نیز مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تامین 5000 دستگاه اتوبوس را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: در جلسه بعدی قرارگاه عملکرد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مورد بررسی قرار می گیرد. گزارش‌های اولیه حاکی از مثبت بودن اجرای این طرح است اما نقاط ضعف طرح را بررسی می‌کنیم و با حل آن‌ها سعی در قوی تر شدن اجرای طرح خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها