معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

تست غربالگری از تولد 7 هزار کودک معلول جلوگیری کرده است

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره اهمیت آزمایش‌های غربالگری و ژنتیک، توضیحاتی داد.

تست غربالگری از تولد 7 هزار کودک معلول جلوگیری کرده است
کد خبر: 463888
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۰۷:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه رضوان مدنی معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، درباره لزوم و اهمیت آزمایش‌های غربالگری و ژنتیک، اظهار کرد: در خصوص پیشگیری از تولد کودکان دارای معلولیت از سال 92 تا شش ماهه اول سال 99 بیش از 7 هزار و 300 مورد برای سقط معرفی شده است.

وی درباره اقدامات بهزیستی در تسهیل گری انجام آزمایش‌های غربالگری برای خانواده های کم برخوردار، بیان کرد: خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی نیازمند هستند مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته‌اند که در پرداخت هزینه‌های مشاوره ژنتیک و انجام آزمایش‌های ژنتیک این امر صورت گرفته است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: آزمایش‌های ژنتیک دارای تعرفه‌های بالا هستند و بسیاری از خانواده‌های اقشار کم درآمد نیاز به حمایت در این زمینه دارند.

رضوان مدنی گفت: در سال 99 کل اعتباراتی که سازمان جهت انجام مشاوره ژنتیک داشته، 39 میلیارد تومان بوده است که تمامی این اعتبار در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند و کم درآمد به استان‌ها تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: جهت انجام مشاوره گاهی نیاز به انجام آزمایش‌های پاراکلینیک دیگری است که سازمان بهزیستی حمایت لازم را در زمینه پرداخت هزینه‌های مربوط به این آزمایش‌ها را انجام می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها