تماس تلفنی رابرت مالی و جیک سالیوان با وزیر خارجه قطر

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر تماس تلفنی گرفتند .

تماس تلفنی رابرت مالی و جیک سالیوان با وزیر خارجه قطر
کد خبر: 463969
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۱۰:۴۳:۲۵

اعتمادآنلاین| دفتر رسانه ای وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد که در این گفتگوی تلفنی همکاری های دوجانبه و مسایل مورد علاقه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ر ابرت مالی شنبه گذشته هم با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات تماس گرفت.

به گزارش خبرگزاری امارات (وام ) وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی روز شنبه رابرت مالی بر آمادگی کشورش برای همکاری نزدیک با دولت جدید آمریکا برای کاستن از تنش های منطقه ای تاکید کرده است.

بنا بر بیانیه این خبرگزاری، شیخ عبدالله بن زاید آن نهیان در این تماس از ''تعهد امارات بر تقویت روابط و همکاری نزدیک با دولت جو بایدن برای کاستن از تنش های منطقه ای و آغاز گفت و گوهای تازه خبر داده است. ''

رابرت مالی در اولین تماس خود با وزیر خارجه امارات نیز گفته بود که دولت آمریکا به دنبال این است که به متحدان منطقه‌ای این اطمینان را بدهد که احیای برجام به معنای آن نیست که منافع آنها یا نگرانی امنیتی آنها را مدنظر ندارد، بلکه گامی در جهت ساختن بر بستر برجام و پیش رفتن به سمت یک ساختار امنیتی در خلیج فارس است که در آن همه کشورهای منطقه احساس کنند که امنیت آنها تامین می‌شود.

دفتر رسانه ای وزارت خارجه قطر در بیانیه دیگری اعلام کرد که علاوه بر رابرت مالی ، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا هم با وزیر خارجه قطر تماس تلفنی داشته است.

بر اساس این گزارش در این مکالمه تلفنی هم مسایل مورد علاقه دو کشور در سطح منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

درهفته های اخیر اظهاراتی مبنی بر حضور برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس یا در نظر گرفتن ملاحظات آنها در هرگونه مذاکرات و یا توافق احتمالی درباره برجام بیان شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها