کد خبر: 464060
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۱۶:۴۱:۱۶
| |

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه:

مردم ایران تهدید و فشار را با مقاومت جواب می‌دهند / آنهایی که بر علیه ملت ایران جنگ به پا کردند در نهایت علیه ملت خود نیز جنگ به پا کردند

وزیر امور خارجه گفت: مردم ایران در برابر احترام، با احترام و در برابر تحریم و فشار با مقاومت جواب می دهند و هر کس این مردم را در تاریخ تهدید کرده به زباله دان تاریخ فرستاده شده است.

مردم ایران تهدید و فشار را با مقاومت جواب می‌دهند /  آنهایی که بر علیه ملت ایران جنگ به پا کردند در نهایت علیه ملت خود نیز جنگ به پا کردند
کد خبر: 464060
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۱۶:۴۱:۱۶

اعتمادآنلاین| محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسم تبریک سفیران کشورها به رئیس جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن عرض خیر مقدم به سفرای کشورهای دوست و تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز از همکاران عزیز خود در حوزه دیپلماتیک به دلیل همراهی و همکاری آنها با جمهوری اسلامی و مردم ایران و شرکت در مراسم استقبال از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم.

وی افزود: سال گذشته، سال پر التهابی برای همه ما بود و بیماری پاندومی «کووید» دنیا را به چالش کشید و نشان دهنده همبستگی جهانی برای مقابله با این بحران جهانی و درد مشترک بود. همه دنیا برای مقابله با درد مشترک در کنار هم آمدند به جز یک رژیم منحوسی که تلاش خود را با این خیال واهی که بتواند با فشار بر مردم بزرگ ایران، امروز شاهد برگزاری این مراسم نباشیم برای استفاده از این درد مشترک برای پیشبرد اهداف خود قرار داد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروز می‌بینیم که مردم ایران در برابر جنگ و تروریسم اقتصادی «ترامپ» مقاومت کردند و امروز سرافراز تر از هر روز دیگر در برابر تاریخ و جهان ایستاده اند، گفت: آنهایی که بر علیه این ملت جنگ به پا کردند در نهایت علیه ملت خود نیز جنگ به پا کردند و پس از آن به زباله دان تاریخ رفتند. این شاید بهترین درس برای آیندگان باشد.

ظریف تصریح کرد: با مردمی که در برابر جنگ و فشار ایستادند و بدون حمایت خارجی و بدون کمکی بر یک رژیم تا به دندان مسلح پیروز شدند و در برابر تروریسم اقتصادی ایستادند جز با کرامت و احترام نمی‌توان رفتار کرد.

وی با بیان اینکه این درسی برای دولت جدید آمریکا و همه کشورها است تا بدانند چگونه باید با این مردم بزرگ برخورد کرد، اظهار داشت: امروز ما در شرایطی سراغ جشن پیروزی انقلاب اسلامی می‌رویم که وابستگی ما به نفت از هر زمان دیگری کمتر شده است. مردم ما سختی و درد و رنج کشیدند اما در برابر زورگویی تسلیم نشدند و هیچگاه تسلیم نخواهند شد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: این گزارشی است که من به عنوان یک عضو کادر دیپلماتیک و شما به عنوان همکاران من در حوزه دیپلماسی باید به دنیا مخابره کنیم. امروز روز مخابره کردن این پیام به دنیاست که مردم ایران در برابر احترام، با احترام و در برابر تحریم و فشار با مقاومت جواب می‌دهند و هر کسی این مردم را در تاریخ تهدید کرده به زباله دان تاریخ فرستاده شده است.

ظریف با اشاره به اینکه این مردم کماکان بلند قامت ایستاده اند، گفت: این درس و افتخار بزرگی برای من و امثال من است که خدمتگزار این مردم بزرگ باشیم. جشن پیروزی انقلاب را به ریاست محترم جمهوری، مردم ایران و دوستان خود در سراسر جهان تبریک می گویم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها