دستاوردها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی در 42 سال گذشته از زبان رئیس بنیاد شهید چمران

فعال سیاسی اصولگرا و رئیس بنیاد شهید چمران گفت: آن ملتی که نمی‌توانست آفتابه بسازد امروز گرانقیمت‌ترین پرنده نظامی روی زمین را وقتی به مرزهایمان که برای ما مقدس است؛ تجاوز می‌کند، می زنیم و ساقط می‌شود.

دستاوردها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی در 42 سال گذشته از زبان رئیس بنیاد شهید چمران
کد خبر: 464107
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۰۸:۲۵:۱۵

اعتمادآنلاین| مهدی چمران، فعال سیاسی اصولگرا و رئیس بنیاد شهید چمران، به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مقایسه شرایط امروز با دوره پهلوی، گفت: متاسفانه در مواردی، از آنجا که انقلاب و پیش از انقلاب را از نزدیک مشاهده و لمس نکرده‌ایم از برخی مسائل به سادگی عبور می‌کنیم. به عنوان مثال بحث هویت برای انسان خیلی خیلی مهم است، در واقع آنچه که انسان، را انسان می‌کند هویت اوست که استقلال و آزادی را داشته باشد؛ به عنوان یک بنده خدا که در برابر هیچ‌کس و هیچ چیز سر تعظیم فرود نیاورد.

وی افزود: پیش از انقلاب علاوه بر اینکه همه ثروت‌های ما را غارت می‌کردند که مثلا حقوق مستشاران آمریکایی که از اینجا می‌گرفتند به همراه یک مبلغ بیشتر تحت حق توحش، از حقوق کارمندان دولتی و ارتشی‌ها در کشور بیشتر بود اما در کنار این مساله اقتصادی بحث هویت بود، خود من شاهد بودم که مقابل دفتر ما یک خشکشویی بود و یک آمریکایی آمد، اتومبیل خود را وسط ماشین‌ها رها کرد و رفت داخل خشکشویی، وقتی یک نفر به او اعتراض کرد حسابی فرد را اذیت و آزار کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: یک گروهبان کله خر آمریکایی اینگونه قدرت داشت و پلیس و نیروی نظم دهی را نادیده گرفت و زیر پا گذاشت، به همین دلیل بود که حضرت امام(ره) فرمودند یک گروهبان آمریکایی می تواند به شاه ایران توهین کند و آسیب برساند. این نوکر بودن و تاراج ثروت کشور در کنار هم یک عامل ناراحت کننده برای ملت بود.

وی افزود: دیروز در جایی خواندم که نوشتند شاه هنگام خروج از کشور 35 میلیارد دلار را خارج کرد، در حالیکه همین ربع پهلوی در آمریکا اعلام کرد که این مبلغ بیش از 60 میلیارد دلار است. این ها که اینگونه غارت می‌کردند بخشی را هم کمپانی‌های نفتی خارجی، خرید سلاح و موارد دیگر غارت می‌کرد.

رئیس بنیاد شهید چمران با بیان اینکه عزت مردم قبل از انقلاب از آن‌ها گرفته شده بود، بیان داشت: عواملی که ذکر شد ما را به ملتی نوکر و توسری‌خور تبدیل کرده بود تا جایی که نخست وزیر وقت، سپهبد رزم آرا که در آن زمان در مجلس گفت ما یک لولهنگ(آفتابه) نمی‌توانیم بسازیم و می‌خواهیم برویم پالایشگاه نفت را اداره کنیم؟ آبادان در خاموشی مطلق فرو می‌رود؛ اما دیدید که نیروهای توانمند آن زمان نیروگاه را گرفتند و اداره کردند و یک شب هم در خاموشی فرو نرفت، آن هم در آن دوران که شرایط متفاوت از امروز بود.

وی ادامه داد: آن ملتی که نمی‌توانست آفتابه بسازد امروز گرانقیمت‌ترین پرنده نظامی روی زمین را وقتی که به مرزهای ما که برای ما مقدس است؛ تجاوز می‌کند، می زنیم و ساقط می‌شود. آن هم به دست یک جوان، یک جوان انقدر توانایی و قدرت دارد که وقتی به او گفتند کسی وارد مرز شد بزن، می‌زند. یعنی از نظر دانش فنی به اینجا رسیدیم که حتی روس‌ها هم تعجب می‌کردند و فکر نمی‌کردند که ما بتوانیم چنین کاری کنیم و آن پهپاد رادارگریز دشمن را که گرانقیمت ترین پهپاد هم بود، ساقط کنیم و آمریکا هیچ چیزی نتواند بگوید، چون وارد خط مرزی ما شده بود و ما هم زده بودیم، از حق خودمان دفاه کردیم.

چمران با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: این در صنایع هوایی و دفاعی بود، در پزشکی هم همینطور است، ابتدای انقلاب در تهران تعداد زیادی پزشک‌های هندی، پاکستانی و بنگلادشی بودند یا دندانپزشک‌هایی از فرانسه آمده بودند اینجا و کار می‌کردند؛ همچنین برای معالجه چشم همه در خاورمیانه می‌رفتند اسپانیا اما الان دیگر کسی آنجا نمی‌رود و می‌آیند به ایران چون پزشکان و متخصصان ما از آن‌ها متبحرتر هستند.

وی افزود: البته مردم این‌ها را می‌دانند اما ضرورت دارد که ما بگوییم و بازهم بازگویی شود، در مسائل و علوم مختلف امروز در جهان معمولا یا دهم یا پانزدهم یا سوم و چهارم هستیم، در حالیکه تحریم بودیم حتی یک Paper را از یک کتابخانه به ما نمی‌دهند، یک مقاله علمی را به ما نمی‌دهند، مانند همین واکسن کرونا که شاهد بودیم، ما اکنون همپای دنیا در این زمینه جلو می‌رویم و این ها نتیجه همان انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است به رهبری یک شخصیتی که واقعا عظیم و بزرگ در طول تاریخ اسلام مانند امام خمینی(ره) که ما نظیر و نمونه ایشان را نداریم. این بسیار با ارزش است و به همین‌خاطر است که این همه با ما دشمنی می‌کنند و ان‌شاءالله که ما خودمان با خودمان دشمنی نکنیم. دشمنی که ما خودمان با خودمان می‌کنیم آثار و ضرباتی که بر پیکر اجتماع می‌زند از صدمات دشمنی آن‌ها بیشتر است.

این فعال سیاسی اصولگرا درخصوص راه‌های برون رفت از مشکلات کنونی و بحران‌های چندساله اخیر که مردم را آزرده کرده است، بیان داشت: مردم صرفا از سختی‌ها ناراحت نیستند، از سختی‌هایی که مقدار زیادی دست خودمان است، ناراحت هستند. بخش زیادی از این سختی‌هایی که اکنون با آن مواجه هستیم را می‌شود مدیریت کرد که بر ما تحمیل نشود، مثلا اگر ما اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کردیم اینگونه نبود. اگر طرح‌های اقتصادی‌مان مانند فروش نفت که به هر حالت از بعضی راه‌ها به فروش می‌رود و زیاد هم برای آن تلاش نمی‌کنند اما در عین حال امسال رقم بالایی را برای فروش نفت دیدند و ان‌شاءالله که بتوانند آن را عملی کنند؛ اما اگر هم نفروختیم باید بتوانیم آن ها را بیاوریم در پالایشگاه ها و نفت خام را به چندان برابر قیمت تبدیل کنیم و آن را با بهای بیشتر و با ارزش بفروشیم و در آمد چندین برابر داشته باشیم که در آن حوزه احتمالا مشکلات فروش نفت را هم نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: راه برون‌رفت از شرایط کنونی تکیه بر خودمان و توان داخلی، برنامه ریزی درست و کار علمی با مبانی علم اقتصاد که امروز در دنیا وجود دارد، است. ما توان این را داریم که این کار را به خوبی انجام دهیم و نشان دادیم که بر انجام این کارها قادر هستیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها