معاون امور مجلس ریاست جمهوری:

تداوم مسیر رشد و تعالی از شاهراه وحدت می‌گذرد

معاون امور مجلس ریاست جمهوری با اشاره به بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف، تاکید کرد که ایران امروز در حوزه‌های گوناگون علمی، پژوهشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به هیچ عنوان قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و تداوم مسیر رشد و تعالی از شاهراه وحدت و تقویت همدلی می‌گذرد.

تداوم مسیر رشد و تعالی از شاهراه وحدت می‌گذرد
کد خبر: 464213
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۱۳:۰۴:۱۳

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری، معاون امور مجلس ریاست جمهوری، چهارشنبه در مراسم بزرگداشت 22 بهمن در شیراز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمع زیادی از زنان و مردان انقلاب و حامی نظام اسلامی در میدان شهدا برگزار شد، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در 42 سال گذشته هر کدام، گامهای بزرگی به سمت توسعه و پیشرفت کشور است.

او با اشاره به اینکه امروز و دیروز ایران را می‌توان در لابلای سطور نوشته‌های شخصیت‌های مختلف ایرانی و غیرایرانی جست و جو کرد، گفت: امروز شرکتهای دانش بنیان در ایران اقداماتی را پایه گذاری کرده و انجام میدهند که با کشورهای پیشرفته جهان برابری میکند.

امیری یکی از دستاوردهای انقلاب را امنیت در ابعاد مختلف برشمرد و این داشته را مدیون تلاشهای نیروهای مسلح، دستگاه های امنیتی و انتظامی دانست و تاکید کرد که توان ایران در این بخش بسیار فراتر از دوران قبل از انقلاب است.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه در سالهای ابتدایی دولت تدبیر و امید، گامهای بلند و تاثیرگذاری در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد برداشته و رشد قابل توجهی حاصل شد، اقدامات نابخرادانه رئیس جمهور پیشین آمریکا و اعمال تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه و دشمنی‌ها را عامل بروز مشکلات مختلف دانست.

امیری در عین حال گفت: علیرغم آن همه تحریمهای سخت و جنگ اقتصادی که دشمنان ایران اسلامی راه انداختند، این همه کار توسعه ای و عمرانی در کشور اجرایی شده است و هر هفته شاهده افتتاح طرحهای بزرگ و تاثیرگذار در ابعاد مختلف توسط رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت هستیم.

او با بیان اینکه بررسی وضعیت ایران پیش و بعد از انقلاب برای جوانان منجر به روشنگری خواهد شد، لزوم بیان و تاکید بر دستاوردهای بی شمار انقلاب اسلامی تاکید و اضافه کرد: این مقایسه برای طیف های مختلف انقلاب حائز اهمیت است و میتواند کمک شایانی به بیان دستاوردهای انقلاب داشته باشد البته امام خمینی (ره) نیز با پشتیبانی مردم ایران توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

امیری در عین حال یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب را برچیدن نظام سلطنتی دانست و گفت: در نظام سلطنتی مردم هیچ جایگاهی در تصمیم گیری های سیاسی نداشتند و اگر انتخاباتی در دوران قبل از انقلاب برگزار می شود صرفا انتصابات بود و رای مردم جایگاهی در تصمیم گیری های سیاسی نداشت.

امیری با بیان اینکه هیچ نظام سیاسی در جهان نیست که در سال اول استقرار انتخابات برگزار کند، انجام رفراندوم در روزهای پیروزی انقلاب را یکی از مهمترین دستاوردهای ماندگار دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم که نسبت به برگزاری انتخابات اقدام شد تا دیدگاه مردم به عنوان اصلی‌ترین ملاک در تصمیم گیری های سیاسی لحاظ شود.

او بازگشت اقتدار به منطقه و بهبود وضعیت کشورهای اسلامی را بعد از پیروزی انقلاب یادآور و متذکر شد: پس از انقلاب، ایران دستاوردهای مختلفی نظیر استقلال سیاسی، آزادی و دمکراسی دینی را به ارمغان آورد؛ انقلاب اسلامی در ادبیات سیاسی جهان نیز نقش مهمی داشته و توانست جهان سیاسی را از دو قطبی بودن خارج و خود را به عنوان یکی از قطب های سیاسی در جهان معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فرصتهای برابر آموزشی برای همه افراد جامعه از دستاوردهای انقلاب بوده است، گفت: برخی تصور کردند خارج شدن آمریکا از برجام موجب لطمه خوردن اقتصاد ایران خواهد شد اما فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تعیین سیاستهای کلی اقتصادی، موجب جلوگیری از آسیب در این حوزه شد.

امیری اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را موجب شکوفایی کشور دانست و تاکید کرد که علیرغم تمام تحریمها و فشارها، تنها در استان فارس 1146 پروژه با اعتباری بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان، در این ایام به بهره برداری رسیده است.

معاون رئیس جمهور گفت: تا قبل از انقلاب در همین استان فارس تنها یک سد ساخته شده بود، حال آنکه روز گذشته در قالب طرحهای افتتاح شده به مناسبت دهه مبارک فجر، 2 سد در این استان به بهره برداری رسید.

او گفت: اگر انقلاب اسلامی تا الآن با صلابت و اقتدار به سمت آرمانهایش حرکت کرده به خاطر یکپارچگی و وحدت است؛ طی 42 سال گذشته در هر صحنه‌ای مردم با هم همدل و همراه بودند و با هم حرکت کردند و از عهده مشکلات برآمدند و حتی مشکلاتی که از بیرون تحمیل میشده را تحمل کرده اند.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه برای توسعه بیشتر و فائق آمدن بر مشکلات، نیازمند تداوم و استحکام وحدت هستیم، گفت: میدانیم که مردم با مشکلات متعددی مواجه‌اند، منکر گرانیها و شرایطی که عمدتا ناشی از تحریمها بوده، نیستیم، اما برای فائق آمدن بر این مسائل، نیازمند همراهی و همدلی هستیم.

او با اشاره به اینکه فارس یکی از استانهای دارای ظرفیتهای متعددی‌ست که یک دهم این ظرفیتها را در کمتر استانی میتوان یافت، گفت: در این استان همه بسترها برای توسعه همه جانبه فراهم است.

امیری با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، آیت‌الله دژکام را محور وحدت در فارس معرفی و از استاندار این استان به عنوان شخصیتی کارشناس و پرتلاش یاد و دستگاه قضایی را به عنوان مجموعه‌ای همراه و همدل ارزیابی کرد و یادآور شد که نمایندگان مردم فارس در مجلس و فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان امنیتی این استان هم همراهی و همدلی مطلوبی دارند.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد که با وجود ظرفیت‌های فارس و همدلی و همراهی و توانمندی مسئولان ارشد و دستگاه‌های مختلف، همه ابزارها برای توسعه و پیشرفت فراهم است و هیچ عذری از ما پذیرفته نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها