بایدن امروز برای اولین بار به پنتاگون می‌رود

رئیس جمهور آمریکا عصر امروز (چهارشنبه) برای نخستین بار به عنوان فرمانده کل قوا از پنتاگون بازدید می‌کند، رهبری ارتش را در شرایطی که از آشوب سال‌های ریاست جمهوری ترامپ دور می‌شود، برعهده می‌گیرد و بر حجم غیرمعمول مسائل داخلی تمرکز می‌کند.

بایدن امروز برای اولین بار به پنتاگون می‌رود
کد خبر: 464250
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۱۵:۲۱:۴۹

اعتمادآنلاین| جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد عصر امروز با رهبران ارشد نظامی و غیرنظامی دیدار و در جمع پرسنل پنتاگون سخنرانی کند.

همزمان با اینکه رهبران ارتش و پنتاگون منتظر دستورات بایدن درخصوص رویکردهای جدید احتمالی پیرامون تهدیدهای امنیتی برون‌مرزی هستند، "لوید آستین"، وزیر دفاع آمریکا مهار پاندمی کرونا را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دانسته و دستور ارزیابی‌های جدید درخصوص چگونگی ریشه‌کن کردن افراطگرایی در رتبه‌های ارتش را صادر کرده است.

آستین 41 سال از زندگی خود را در ارتش سپری کرد و در سال 2016 میلادی پس از هدایت فرماندهی مرکزی آمریکا بازنشسته شد. بایدن در دوران معاونت ریاست جمهوری‌اش در دولت اوباما با آستین در کاهش تدریجی مشارکت آمریکا در عراق همکاری می‌کرد.

در دولت دونالد ترامپ، پنتاگون به خاطر بی‌ثباتی در راس این نهاد متحمل از دست دادن استعدادهای غیرنظامی درجه یک شد. ترامپ دو وزیر دفاع تایید شده توسط سنا و سه وزیر دفاع موقت داشت. همین امر باعث بی‌ثباتی در پنتاگون و خالی ماندن برخی از پست‌های ارشد شد.

از نظر بایدن، لوید آستین بهترین گزینه برای ریاست پنتاگون در دوران نمو تهدیدات امنیتی و ادامه خطر پاندمی کروناست.

آستین آماده است تا به دیگر اولویت‌های بایدن رسیدگی کند، از جمله ارزیابی چگونگی برخورد با چالش‌های امنیت ملی به وجود آمده توسط ارتش به‌روز شده چین. وی اعلام کرده که قصد دارد هر چه سریع‌تر از منطقه آسیا-پاسیفیک دیدن کند.

پنتاگون همچین در بررسی دولت درخصوص توافق صلح دولت ترامپ با طالبان شرکت دارد. این توافق آمریکا را ملزم می‌سازد تا کل نیروهای خود را تا مه سال جاری میلادی از افغانستان خارج کند؛ ضرب‌الاجلی که دولت بایدن مشغول بررسی مجدد آن است.

لوید استین همچنین بررسی وسیعی را درخصوص چگونگی استقرار نیروهای آمریکایی در سراسر جهان آغاز می‌کند.

در جبهه داخلی، لوید آستین پیامدهای پس از حمله شش ژانویه به کنگره را به ارث برده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها