مومنی مقدم:

بازیکنی آماده نباشد ضرر می‌کند/ در المپیک به تلفیق جوانان و باتجربه‌ها نیاز داریم

رضا مومنی مقدم مربی والیبال شهرداری ارومیه می گوید که اگر بازیکنی آماده نباشد قطعا متضرر خواهد شد چرا که رقیب های خوبی در ترکیب تیمی ملی وجود دارد.

بازیکنی آماده نباشد ضرر می‌کند/ در المپیک به تلفیق جوانان و باتجربه‌ها نیاز داریم
کد خبر: 464294
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا مومنی مقدم مربی والیبال شهرداری ارومیه در خصوص سطح لیگ برتر والیبال که به صورت متمرکز دنبال می شود، گفت: زمانی که بحث ویروس کرونا جهانی شد، بهترین روش برگزاری مسابقات به صورت متمرکز بود که خوشبختانه در طول رقابتها شاهد وجود مشکل برای تیم ها نبودیم. برگزاری متمرکز مسابقات باعث شد که بیشتر تیم ها از این وضعیت راضی باشند حتی با اینکه رقابت ها بدون حضور تماشاگر بود. فکر می کنم تجربه بسیار خوبی بود که توانستیم با وجود بیماری کرونا مسابقات را تا این جای کار ادامه دهیم و به امید خدا در ادامه بدون مشکل بازی های لیگ را دنبال می کنیم.

مربی سابق تیم ملی نوجوانان در پاسخ به اینکه خروجی لیگ امسال چه کمکی به تیم ملی در مسابقات سال آینده خواهد کرد؟ پاسخ داد: مسابقات امسال چند خوبی داشت. با توجه به نبود بازیکنان تراز اول ایران که در خارج کشور بازی می کنند بسیاری از جوانان توانستند خود را نشان دهند. فلسفه لیگ این است که خروجی داشته باشد و باید جوانان در لیگ بدرخشتند تا در آینده به تیم ملی تزریق شوند. خوشبختانه امسال این اتفاق افتاد چرا که در بسیاری از تیم ها، جوانان به بازی آمدند و دیده شدند. اگر لژیونر های ایرانی در لیگ امسال بودند شاید جوانان دیده نمی شدند . این موضوع برای لیگ ما و هم برای لژیونر هایی که خارج رفتند خوب است چرا که بسیاری خود را نشان دادند و قطعا از دید مربی های تیم ملی خارج نخواهد بود و حتما دیده شده و می توانند به اردو ها دعوت شوند.

او افزود: در سال المپیک قرار داریم و تیم های مطرح دنیا سعی کرده با بهترین و با تجربه ترین بازکنان خود در المپیک شرکت کنند و شاید می توان گفت که خروجی لیگ می تواند حدود 10 الی 20 درصد به تیم ملی در المپیک کمک کند اما 80 درصد ترکیب اصلی تیم ملی بازیکنان باتجربه هستند. در سال های بعد از المپیک این جوانان با نبود بازیکنان با تجربه، آینده والیبال ایران را رقم خواهند زند و می توانند جوانان خود را جایگزین بازیکنان باتجربه کنند.

ملی پوش اسبق والیبال گفت: بازیکنان المپیک باید بازیکنانی باشند که تجربه جهانی، المپیک و لیگ جهانی داشته باشند. سبک آقای آلکنو را نمی دانم اما قطعا تجربه خوبی از این موضوع دارد چرا که در دو المیپک و مسابقات رسمی و تیم ملی حضور داشته و حتما تجربه تزریق بازیکنان جوان به تیم ملی را دارد. قطعا تفکر آلکنو می تواند به تیم ملی کمک کند و انگیزه جوانان بابت این موضوع افزایش یابد. ایران جوانان خوبی دارد و مهم این است که آنها در تمرینات خوب ظاهر شده و بتوانند کیفیت خود را نشان دهند. حتی بسیاری از جوانان ایران مانند بردیا سعادت که با مودنا قرارداد بسته و در خارج کشور عملکرد خوبی دارد، می تواند آینده تیم ملی باشد. جواد کریمی، اسفندیار، توخته و مرتضی شریفی جوانانی هستند که می توانند به تیم ملی کمک کنند. این افراد می توانند در کنار افراد با تجربه ای مانند معروف، موسوی و غفور تجربه کسب کنند و احساس می کنم ترکیب اصلی تیم ملی در المپیک تلفیقی از جوانان و باتجربه ها باشد که این موضوع در آینده هم برای تیم ملی خوب خواهد بود.

مربی والیبال شهرداری ارومیه در پاسخ به اینکه چه مدت زمان خواهد برد که بازیکنان ملی پوش داخل کشور با لژیونر ها هماهنگ شوند؟ پاسخ داد: این موضوع برای اکثر تیم های دنیا یکی است و احساس می کنم از ابتدای فروردین تا مرداد ماه فرصت کمی وجود دارد چرا که لیگ ملت های والیبال خیلی زود شروع می شود و باید هرچه سریع تر کادر فنی جدید از بازیکنان به شناخت برسد تا ترکیب اصلی و نهایی المپیک مشخص شود. افرادی که وارد اردو ها می شوند باید علاوه بر آمادگی فنی از آمادگی تکنیکی برخوردار باشند و خود را در مدت زمان کم نشان دهند. اگر بازیکنی آماده نباشد قطعا متضرر خواهد شد چرا که رقیب های خوبی را روی نیکمت تیم ملی خواهد داشت.

او در پایان گفت: تبادل نظر و افکار بین مربیان ایرانی و آلکنو در جلسه آنلاین صورت گرفته و فکر می کنم آلکنو قصد دارد که اطلاعات کلی از تیم ملی و مربیان را کسب کند. مهم این است که آلکنو حضور فیزیکی داشته باشد و بتواند تفکرات خود را مانند آقای ولاسکو به تیم ملی القا کند. مهمترین کار یک مربی بزرگسال انتقال تفکرات و سیستم ها است که این باحضور آقای آلکنو و توتولو امکان پذیر خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها