شعار علیه رئیس‌جمهور، شعار علیه نظام است

اما یکسری افراد آگاهانه «مرگ بر روحانی» سر می‌دهند که درواقع مرگ بر روحانی نیست بلکه علیه نظام است.

شعار علیه رئیس‌جمهور، شعار علیه نظام است
کد خبر: 464403
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ۱۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نعمت احمدی، وکیل و حقوقدان نوشت:

سابقه هجمه با یک فرد در داخل نظام و توهین کردن به صورت علنی، ریشه در گذشته هم دارد. اصولا از نیمه دوم ریاست‌جمهوری آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی جریانی به راه افتاد و پشت این شعار قایم شد، نقد هاشمی، بعد از تخریب هاشمی و در نهایت به صورت یک جریان شکل گرفت.

با برخی از افراد در همان زمان که صحبت می‌کردم بر این باور بودند که ما ضمیر را فعلا آقای هاشمی می‌گیریم، اصل نظام هدف است. یعنی شعاری که سر می‌دهیم، تخطئه‌ای که می‌کنیم و تخریبی که صورت می‌دهیم، هاشمی نیست بلکه منظور اصل نظام است و پشت این نقاب قایم می‌شویم و الان هم به همین صورت است.

یک دسته از تندروهای داخلی که فی‌الواقع جوانانی هستند که وقایع را نمی‌شناسند، از وقایع پشت پرده بی‌خبرند و از اختیارات رئیس‌جمهور مطلع نیستند، به صورت شعاری، سخن می‌گویند.

اما یکسری افراد آگاهانه «مرگ بر روحانی» سر می‌دهند که درواقع مرگ بر روحانی نیست بلکه علیه نظام است که فضای بازی را که تجربه هم کرده‌ایم اجازه دادیم و از همان دور دوم ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی آغاز و تا الان هم ادامه دارد که یک فرد را نشانه می‌گیرند درحالی‌که نیت‌شان آن فرد نیست بلکه نیت مخالفت با چیز دیگری است، ضمن اینکه در جو هم قرار می‌گیرند و سوءاستفاده هم از آنها می‌شود.

لذا وقتی اجازه دادیم از ابتدا این جریان شکل بگیرد و حتی تقویت هم شود، وقتی به‌راحتی به یک فرد از نظام که رئیس قوه مجریه و رئیس شورای عالی امنیت ملی و برابر قانون اساسی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین برابر اصل 113 قانون اساسی بعد از مقام معظم رهبری، مسئول اجرای قانون اساسی و نفر دوم کشور است، دیگر توهین به فرد نیست.

اگر قوه قضائیه، شورای عالی امنیت ملی به این بخش و طرح با دقت نگاه کنند، ببینند این افراد آیا از سر دلسوزی، از سر نقد و از سر آگاهی دارند به آقای روحانی این توهین‌ها را روا می‌دارند و مرگ بر این و آن سر می‌دهند یا فی‌الواقع اینها کسانی هستند که پشت آن نقاب پنهان شده و اصل مخالفت خود با کلیت نظام را فعلا با روحانی دارند بیان می‌کنند؛ حال اینکه روحانی نفر دوم مملکت است و برابر قانون اساسی دارای اختیارات و تنفیذ رای از مقام رهبری دارد.

آقای روحانی در سخنرانی دیروز با اشاره به اینکه کار زیاد کردیم و اگر کم‌کاری صورت گرفته، برگرفته از تحریم‌هاست، به جنگ تحمیلی و تحریم‌ها اشاره کرد و تشدید تحریم‌ها را یادآور شد و خواستار عفو شد چون بیش از این نمی‌شد در چارچوب جدول تحریم‌های آنچنانی که به مثابه جنگ اقتصادی است، کار کرد. به‌هرحال بر این باورم که هدف روحانی نیست بلکه جریانی که پشت این حرکت است، آگاهانه دارد مخالفت خود را اعلام می‌کند و یک جریان انحرافی شکل داده که با پوشش شعار مرگ بر روحانی دارد اصل را زیر سوال می‌برد.

منبع: آرمان ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها