کد خبر: 464405
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

آمریکا به یک میلیون بشکه بنزین مصادره شده ایران چوب حراج زد

رویترز اعلام کرد آمریکا یک میلیون بشکه بنزین مصادره شده ایران را فروخت

آمریکا به یک میلیون بشکه بنزین مصادره شده ایران چوب حراج زد
کد خبر: 464405
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ۱۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مقامات رسمی وزارت دادگستری آمریکا مدعی شدند که بیش از یک میلیون بشکه بنزین ایران را که به بهانه نقض تحریم ها سال گذشته گرفته بود به فروش رسانده و پول آن را به حساب «بنیاد قربانیان آمریکایی کشورهای حامی تروریسم» واریز می کنند.

فارس به نقل از رویترز نوشت: سال گذشته دولت ترامپ 1.2 میلیون بشکه بنزین ایران را با ادعای اینکه در 4 تانکر به مقصد ونزوئلا ارسال می شده گرفته بود که این محموله های به کشتی های دیگری منتقل شده و به مقصد آمریکا ارسال شد. آمریکا آن زمان اعلام کرد که این کشتی ها تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

مارک رایموندی «سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا» گفته است که برنامه فروش این محموله ها ‌پایان یافته و در حال نهایی کردن هزینه ها هستیم.

وی از ارزش واقعی این محموله های اظهار بی اطلاعی کرده اما گفته است که احتمالا دهها میلیون دلار ارزش داشته باشد.

رایموندی تاکید کرده است که دادگستری هنوز نیاز به حکم دادگاه برای تصرف سود حاصل از این فروش و انتقال به بنیاد «بنیاد قربانیان آمریکایی کشورهای حامی تروریسم» دارد.

هفته گذشته هم دولت آمریکا علیه یکی دیگر از کشتی هایی که گفته می شد به جای عراق از ایران می آمده است شکایت کرده بود که براساس آمارهای ردیابی کشتی ها «ریفنیتیو» این کشتی طبق برنامه زمانبندی شده 15 فوریه به بندر خیلج آمریکا وارد می شود.

منبع: شفقنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها