محمد رحمتی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان درگفتگو با مسئول روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی استان:

برگزاری لیگ تندرستی در این شرایط سخت کرونایی می‌تواند نقش بسزایی در شادابی و پویایی جامعه بویژه نوجوانان و جوانان ما داشته باشد

محمد رحمتی مدیر کل آموزش وپرورش گیلان درگفتگو با مسئول روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی استان در مورد ورزش و تحرک جسمی کودکان و دانش آموزان گفت: ارتقاء سلامت جامعه در تمامی برنامه ها از اولویت بالایی برخوردار می‌باشد که در این میان توسعه ورزش همگانی میتواند نقش بسزایی ایفا نماید. لذا با فراهم نمودن زیربنای لازم در سطح جامعه و با آموزش و ترویج سبک زندگی سالم میتوان افراد را تشویق نمود که به ورزش همگانی برای ارتقاء شاخص سلامتی بپردازند و ازبرنامه ها وطرح های ورزشهای همگانی بهره مند شوند.

برگزاری لیگ تندرستی در این شرایط سخت کرونایی می‌تواند نقش بسزایی در شادابی و پویایی جامعه بویژه نوجوانان و جوانان ما داشته باشد
کد خبر: 464409
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ۲۰:۳۴:۲۰

اعتمادآنلاین| محمد رحمتی مدیر کل آموزش وپرورش گیلان درگفتگو با مسئول روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی استان در مورد ورزش و تحرک جسمی کودکان و دانش آموزان گفت: ارتقاء سلامت جامعه در تمامی برنامه ها از اولویت بالایی برخوردار می‌باشد که در این میان توسعه ورزش همگانی میتواند نقش بسزایی ایفا نماید. لذا با فراهم نمودن زیربنای لازم در سطح جامعه و با آموزش و ترویج سبک زندگی سالم میتوان افراد را تشویق نمود که به ورزش همگانی برای ارتقاء شاخص سلامتی بپردازند و ازبرنامه ها وطرح های ورزشهای همگانی بهره مند شوند.

رحمتی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، محدویت هایی در باشگاه‌ها و کانون های ورزشی در مدارس بوجود آمد افزود: معلمان تربیت بدنی از طریق تولید محتوای ورزشی و توصیه های تغذیه ای تلاش کردند که دانش آموزان در خانه از ورزش وفعالیت جسمانی و توجه به سلامت، محروم نشوند و با استفاده از ظرفیت شبکه دانش آموزی شاد و کانال تربیت بدنی موضوع ورزش درخانه و ورزش صبحگاهی همچنان در آموزش و پرورش زنده و پویا دنبال می شود تا دانش آموزان دچار بی تحرکی و اضافه وزن نگردند.


مدیر کل آموزش وپرورش گیلان در ادامه بیان داشت: درکنار برنامه های آموزش وپرورش تلاش کردیم تا ورزش همگانی در برنامه های روزانه دانش آموزان قرار گیرد و با برگزاری جشنواره ها و مسابقات در رشته های مختلف از طریق فضای مجازی اثرات مثبتی در ارتقاء سلامت جامعه بر جابگذاریم.


رحمتی خاطر نشان کرد: برگزاری لیگ تندرستی نیز در این شرایط سخت کرونایی و کم تحرکی در جامعه می تواند نقش بسزایی در شادابی و پویایی جامعه بویژه نوجوانان و جوانان ما داشته باشد.


وی گفت: در دوران پاندمی کرونا علاوه بر آموزش و پرورش، برنامه های ورزشهای همگانی استان و خانواده ها نیز نقش بسیار مهمی در تشویق و ترغیب دانش آموزان برای انجام فعالیت های جسمانی و ورزش دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان درخاتمه با مثبت ارزیابی کردن ورزشهای همگانی و تاکید بر نقش پررنگ آن در طول مدت پاندمی کرونا در جامعه افزود: جامعه شاد، سلامت و پرنشاط درگرو سلامت تک تک افراد است و لازم است با برنامه ریزی و تبلیغات بیشتری در این راستا، ورزش و نشاط را در بین شهروندان گسترش دهیم.

منبع: روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی استان گیلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها