کیم شکست‌های اقتصادی را گردن مقام‌های کره شمالی انداخت

رهبر کره شمالی از عملکرد کابینه خود ابراز نارضایتی کرد و یکی از مقام‌های ارشد اقتصادی را که خودش ماه قبل منصوب کرده بود، بیرون انداخت و گفت: آن‌ها در به کار بردن ایده‌های نو به منظور نجات اقتصاد رو به زوال، شکست خورده‌اند.

کیم شکست‌های اقتصادی را گردن مقام‌های کره شمالی انداخت
کد خبر: 464427
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۴ ۰۸:۵۱:۵۸

اعتمادآنلاین| گزارش این خبر امروز (جمعه) در سخت‌ترین سال 9 سال حکومت کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی منتشر شده است.

دیپلماسی‌ای که او امید داشت به لغو تحریم‌های آمریکایی علیه کره شمالی منجر شود به بن بست خورده و بسته شدن مرزها ناشی از شیوع ویروس کرونا و وقوع بلایای طبیعی سال گذشته نیز بر خسارات اقتصادی در کره شمالی افزوده است.

برخی از تحلیلگران می‌گویند که تغییرات کنونی ممکن است شرایطی را برای یک طوفان اقتصادی در کره شمالی به وجود بیاورد که بازارها را بی ثبات می‌کند و بزرگترین اعتراضات و ناآرامی‌های مردمی را در پی دارد.

این تغییرات کنونی کیم جونگ اون را مجبور کرده تا به صورت علنی اذعان کند که طرح‌های اقتصادی گذشته شکست خورده‌اند.

برنامه جدید پنج ساله برای توسعه اقتصادی کشور نیز در جریان کنگره حزب کارگران در ژانویه مطرح شد اما اظهارات رهبری کره شمالی در جریان نشست کمیته مرکزی حزب حاکم با ناامیدی از اینکه این طرح چطور می‌خواهد اجرایی شود، همراه بود.

در جریان نشست روز پنجشنبه، کیم جونگ اون شکست کابینه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: کابینه طرح‌هایی ناکارآمد مطرح کرد و هیچ ابتکارعمل و تاکتیک واضحی نداشت.

وی ادامه داد، اهداف کابینه برای تولید کشاورزی سال جاری میلادی واقعی نیستند. کابینه نتوانست نقش مهمی در ترسیم نقشه‌های زمینه‌های اصلی اقتصادی داشته باشد و تقریبا آمار تهیه شده توسط وزارتخانه‌ها را گرد هم آورده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد که «او سو یونگ» به عنوان مدیر جدید اداره امور اقتصادی کمیته مرکزی حزب معرفی شد و جای «کیم تو ایل» را می‌گیرد که در ژانویه سال جاری میلادی از سوی رهبری کره شمالی منصوب شده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها