جایزه تدوین‌گران آمریکا به «اسپایک لی» اهدا می‌شود

انجمن تدوین‌گران سینمای آمریکا اسپایک لی را به عنوان فیلمساز سال معرفی کرد.

جایزه تدوین‌گران آمریکا به «اسپایک لی» اهدا می‌شود
کد خبر: 464507
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۴ ۱۴:۲۱:۳۲

اعتمادآنلاین| انجمن تدوین‌گران سینمای آمریکا قصد دارد جایزه طلایی فیلمساز سال را در هفتاد و یکمین مراسم سالانه خود که روز هجدهم آوریل 2021 برگزار می‌شود، به اسپایک لی کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده اهدا کند.

کوین تنت رییس جدید انجمن در بیانیه‌ای گفت که اسپایک لی تعداد خیره‌کننده 24 فیلم ساخته و فعالیت‌های چشمگیری در زمینه مستند، تلویزیون، موزیک ویدیو و آگهی‌های تبلیغاتی داشته است.

او گفت: «اسپایک هنرمندی است که ما را سرگرم و مطلع کرده و به چالش کشیده است. اما او نه فقط یک کارگردان پرکار، بلکه یک دوست، تهیه‌کننده و راهنما برای تعداد بی‌شماری از جوانان و فیلمسازان نوکار بوده است. بخشندگی او الهام‌بخش همه ماست».

از دریافت‌کنندگان قبلی این جایزه که به منظور تجلیل از تدوین‌گری مثال‌زدنی در عرصه فیلم و تلویزیون اهدا می‌شود، می‌توان از کوئنتین تارانتینو، کتلین کندی و کریستوفر نولان نام برد.

لی که به خاطر فیلم «بلک‌کلنزمن» برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی اسکار شد، پنج دهه سابقه کاری دارد.

او همچنین چندی پیش ساخت یک سریال اوریجینال به نام «می‌خواهد به دستش بیاورد» را برای نت‌فلیکس انجام داد که بازسازی فیلم معروف کلاسیک خودش با همین نام در سال 1986 است.

جدیدترین فیلم او یعنی «5 هم‌خون» در لیست 10 فیلم برتر انستیتو فیلم آمریکا در سال 2020 قرار گرفت و موفق شد جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلم انجمن نقد ملی آمریکا را هم از آن خود کند.

هنوز جزییات مراسم اهدای جوایز انجمن تدوین‌گران اعلام نشده اما احتمالاً این مراسم به خاطر پاندمی کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها