سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل:

دونالد ترامپ دیگر نامزد پست ریاست جمهوری نخواهد شد

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه به اعتقاد او دونالد ترامپ بعد از آشوب ششم ژانویه در کنگره نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد، گفت: فکر نمی‌کنم او بتواند. او اعتبار و شهرتش را از دست داده است.

دونالد ترامپ دیگر نامزد پست ریاست جمهوری نخواهد شد
کد خبر: 464560
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۰۸:۲۸:۳۶

اعتمادآنلاین| نیکی هیلی، سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با پایگاه خبری پولیتیکو تاکید کرد: دونالد ترامپ دیگر نامزد پست ریاست جمهوری نخواهد شد. فکر نمی‌کنم بتواند، چون اعتبار و شهرتش را از دست داده است.

هیلی با فاصله گرفتن از اقدامات رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: او ما را ناامید کرد و فکر نمی‌کنم که او دیگر در مسیر پیش رو حضور داشته باشد.

در شرایطی که دونالد ترامپ به اتهام تحریک به شورش علیه کنگره در سنا محاکمه می‌شود، هیلی که سابقا فرماندار کارولینای جنوبی بود و در دوران ترامپ سفیر سازمان ملل شد، درباره تبعات حمله ششم ژانویه صحبت کرد.

او گفت که این رئیس جمهوری سابق آمریکا "در حال حاضر هرگونه زیست‌پذیری سیاسی که قرار بود داشته باشد، از دست داده است" و پیش‌بینی کرد که دیگر نامزد این پست فدرال نشود.

نیکی هیلی با بیان اینکه جمهوری‌خواهان نباید ترامپی که رو به افول می‌رفت دنبال می‌کردند، یک گام فراتر رفت. هیلی گفت: ما باید اذعان کنیم که او ما را ناامید کرد. او وارد مسیری شد که نباید می‌شد و ما هم نباید دنباله‌رو او می‌شدیم و نباید به حرف‌های او گوش می‌کردیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که چنین اتفاقی دوباره رخ دهد.

با این وجود سفیر پیشین آمریکا از دوران حضورش در دولت ترامپ دفاع کرد و مدعی شد: او کسی بود که به این کشور اهمیت می‌داد و وقتی من با او کار می‌کردم چیزی برای ترسیدن وجود نداشت.

اما با این حال، او عمیقا از آنچه بعد از انتخابات 2020 بر سر ترامپ آمد "مضطرب" شد و گفت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم او اینطور از کنترل خارج شود. همچنین فرایندهای استیضاح علیه او را اتلاف وقت می‌دانم.

هیلی به عنوان نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در رقابت ریاست جمهوری 2024 دیده می‌شود و تیم آلبرتا از پایگاه خبری پولیتیکو پس از ساعت‌ها مصاحبه با او و افراد مطلع از دیدگاه‌های او با قاطعیت گزارش داد که "نیکی هیلی قرار است نامزد ریاست جمهوری در 2024 شود."

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها