آغاز رایزنی نخست وزیر لیبی برای تشکیل دولت

فرستاده سازمان ملل به لیبی رایزنی‌ها با طرف‌های لیبیایی و مسئولانی در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی با هدف تسریع در تشکیل دولت موقت لیبی برگزار کرد.

آغاز رایزنی نخست وزیر لیبی برای تشکیل دولت
کد خبر: 464585
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۰۹:۲۶:۵۳

اعتمادآنلاین| پایگاه اینترنتی هیات سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل به این کشور طی دو روز گذشته تماس‌های مقدماتی با مسئولان لیبیایی برگزار کرد.

در این پایگاه آمده است که وی مذاکراتی با خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت و احمد معیتیق، معاون رئیس شورای ریاستی و فتحی باشاغا، وزیر کشور لیبی داشت که این مذاکرات با محوریت گام‌های آتی جهت تضمین تسریع در تشکیل دولت موقت و پیشرفت بیشتر با هدف ایجاد نهادهای یکپارچه بود.

هدف این مذاکرات همچنین پیشبرد تحقق آشتی ملی و برگزاری انتخابات ملی در 24 دسامبر 2021 بوده است.

یان کوبیس رایزنی‌هایی نیز با مسئولانی در اتحادیه اروپا، پیمان ناتو، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب داشت.

از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر مامور به تشکیل دولت لیبی اعلام کرد که وی رایزنی‌های خود را با طرف‌های لیبیایی به منظور تشکیل دولت جدید آغاز کرده است.

این دفتر اعلام کرد که نخست وزیر مامور به تشکیل دولت به چارچوب زمانی مشخص در نقشه راهی که درمورد آن در ژنو توافق شد، پایبند است.

در همین حال، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" با محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی جدید در شهر بنغازی دیدار کرد.

حفتر طی این دیدار، بر حمایت ارتش ملی از شورای ریاستی جدید و دولت وحدت ملی که از گفتگوهای سیاسی شکل گرفته است، تاکید کرد.

وی بر نقش این دو نهاد در یکپارچه سازی نهادها و برگزاری انتخابات در کشور در دسامبر آتی تاکید کرد.

المنفی همچنین با ده‌ها تن از رهبران ارشد قبایل و افراد آکادمیک و فعالان در بنغازی دیدار کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها