کووید 19، علیه تیم ملی فوتبال ایران

تشدید شرایط سخت گیرانه در زمینه مسافرت‌ها در کشورهای شرق و غرب آسیا، باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با لغو مسابقات انتخابی جام جهانی در مارس 2021 (فروردین 1400) و احتمال برگزاری این مسابقات به صورت متمرکز شده که به ضرر تیم ملی ایران است.

کووید 19، علیه تیم ملی فوتبال ایران
کد خبر: 464645
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۱:۱۷:۵۷

اعتمادآنلاین| تشدید شرایط سخت گیرانه در زمینه مسافرت‌ها در کشورهای شرق و غرب آسیا، باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با لغو مسابقات انتخابی جام جهانی در مارس 2021 (فروردین 1400) و احتمال برگزاری این مسابقات به صورت متمرکز شده که به ضرر تیم ملی ایران است.

وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از لغو چندباره مسابقات انتخابی جام جهانی، برنامه جدید این مسابقات را به صورت رفت و برگشت اعلام کرد، فکر نمی‌کرد که اپیدمی کرونا همچنان گسترش یابد و در عوض تصورات بر این بود که این ویروس رفته رفته به کنترل کشورهای در می‌آید و در مارس 2021 (فروردین 1400) اوضاع تحت کنترل خواهد بود اما اوضاع طبق محاسبات کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش نرفت.

از زمان سال نو میلادی به این سمت، ویروس کرونا به علت تکثیر گونه‌های جهش یافته جدید مانند انگلیسی، آفریقای جنوبی، برزیلی و ... در کشورهای مختلف باعث وضع قوانین سخت‌گیرانه در ارتباط با مسافرت اتباع داخلی کشورها و مسافران خارجی به خصوص در شرق آسیا شده است. به همین علت کشورهای عضو AFC نیز در مکاتبات خود این موضوع را به اطلاع مقامات برگزار کننده مسابقات رسانده‌اند که کشورهای مقصد و حتی مبدا به علت گسترش ویروس، مانع مسافرت تیم‌ها در مارس 1400 شده‌اند.

در نتیجه از روزها و هفته‌های گذشته منابع خارجی از لغو برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی در فروردین 1400 سخن می‌گویند که این موضوع همانطور که AFC قبلا اعلام کرده بود، زمینه ساز برگزاری انتخابی جام جهانی به صورت متمرکز خواهد شد تا مرحله دوم این مسابقات تمام شود چرا طبق برنامه از پیش تعیین شده قبل از پاندمی کرونا، قرار بود تکلیف تیم‌های حاضر در جام جهانی در فاصله یک سال به جام جهانی مشخص شود اما در مقطع کنونی مرحله دوم تمام نشده و مرحله سوم و چهارم هم آغاز نشده است!

پیش از این و در اواسط دی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود که در صورت برگزار نشدن مسابقات در پنجره بازی‌های ملی ماه مارس میلادی، AFC برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت یا متمرکز را در دستور کار قرار خواهد داد.

کادر فنی و مدیران تیم ملی مراقب باشند

برگزاری این مسابقات به صورت متمرکز جز ضرر و ضایع شدن حق میزبانی ایران در دور برگشت هیچ سودی برای تیم ملی ایران که 6 امتیاز را در دور رفت و در خارج از خانه از دست داده ندارد اما وقتی قانونی برای همه کشورها وضع شود، فدراسیون فوتبال ایران مجبور به تمکین و پذیرفتن شرایط و ضوابط است.

اگر چه با این شرایط کار تیم ملی برای کسب 6 امتیاز بازی رودررو با عراق و بحرین دشوار می‌شود اما یوزهای ایرانی هیچ راه دیگری جز شکست دادن این دو تیم در زمین ثالث نخواهند داشت تا به هدف خود یعنی حضور در سومین جام جهانی متوالی دست یابند.

با این اوضاع و احوال، به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال باید نیم نگاهی به هماهنگی بازی دوستانه برای فروردین 1400 داشته باشد تا بازیکنان و کادر فنی تیم ملی آمادگی و هماهنگی خود را برای برگزاری مسابقات به متمرکز افزایش دهند و در صورت لغو رسمی مسابقات در فروردین، شوکه نشوند.

برگزاری هر مسابقه‌ دوستانه‌ای قبل از شروع پنجره بازی های رسمی (احتمالا در خرداد 1400) یک امتیاز ارزشمند برای افزایش آمادگی تیم ملی است که بحرین و عراق را به عنوان دو تیم سخت‌کوش و آماده مقابل خود دارد. البته کادر فنی تیم ملی بر خلاف کادر فنی سابق - ویلموتس و دستیارانش - تمام تحولات و مسابقات لیگ را زیر نظر دارند و همین موضوع اندکی نگران هواداران را کاهش می‌دهد و باعث خوشبینی بیشتر برای موفقیت در بازی‌های رسمی آینده شده است.

منابع خارجی از کشورهایی مانند قطر و امارات به عنوان نامزدهای برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی در آسیا به صورت متمرکز یاد می‌کنند ولی هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ اطلاعیه‌ای در این رابطه صادر نکرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها