نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی:

مرغ را بیشتر از 27هزارتومان بفروشید، گرانفروشی است/برخی استان ها راه خروج مرغ را بسته اند

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اعلام کرد که فروش مرغ با قیمت بیش از 27هزار تومان گرانفروشی است.

مرغ را بیشتر از 27هزارتومان بفروشید، گرانفروشی است/برخی استان ها راه خروج مرغ را بسته اند
کد خبر: 464652
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۱:۳۰:۱۹

اعتمادآنلاین| حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به اینکه چرا در روزهای اخیر قیمت مرغ در خرده فروشیها تا 30هزارتومان هم رسیده است، گفت: قیمت واقعی مرغ قیمت مصوب تنظیم بازار یعنی 20هزار و400تومان نیست. قیمت واقعی مرغ زنده با توجه به افزایش مولفه های تولید براساس آنالیز تشکل ها 17هزار و 500تومان و قیمت مرغ گرم نیز 24تا 25هزارتومان می شود.

وی ادامه داد:درخواست تشکل ها این است که قیمت ها اصلاح شود ولی با وجود مذاکرات در این مورد هنوز هیچ تغییری صورت نگرفته است و این قصور باعث ایجاد نوسانات در تولید خواهد شد.

به گفته وی فروش مرغ بیش از 27هزارتومان گرانفروشی است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه دونرخی بودن مرغ فسادزا است، اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت بایستی بعد از افزایش مولفه های تولید مانند ذرت و سویا،جوجه و... و. اثرات آن را بر روی قیمت تمام شده تولید بررسی می کردند و قیمت واقعی مرغ براساس آن تعیین می شد تاهم میل ورغبت به تولید بالا می رفت و هم شاهد این شرایط اعتراضی و دو نرخی در بازار نبودیم. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی تصریح کرد:متاسفانه برخی از استان ها که مزیت تولید دارند گاها اجازه خروج مرغ را به صورت زنده یا گرم از استانشان نمی دهند. این بسته شدن راه خروج می تواند باعث شود برخی از سودجویان به دلیل روابطی که دارند از این فرصت استفاده کنند و مرغ را از آن استانها دریافت کنند و در استان های دیگر با قیمت بالا بفروشند.

اسدالله نژاد در پایان گفت:این تصمیمات جزیره ای منطقی نیست و توزیع مرغ را دچار چالش می کند و آرامش بازار را بهم می ریزد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها