آژیر قرمز کرونا در 7 شهر خوزستان روشن شد

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم، هفت شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

آژیر قرمز کرونا در 7 شهر خوزستان روشن شد
کد خبر: 464660
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۲:۰۱:۳۰

اعتمادآنلاین| سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شروع خیز جدید کرونا در هفته آخر بهمن، اکنون هفت شهرستان قرمز، 40 شهرستان نارنجی، 229 شهرستان زرد و 172 شهرستان آبی هستند. این وضعیت نگران کننده و ناشی از کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم به حدود 74 درصد است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین نقش های تحلیل وضعیت کرونا در ایران، اکنون شهرستانهای اهواز (به همراه کارون، هویزه و دشت آزادگان)، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر و کارون از استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و 40 شهرستان از جمله سراب، آذرشهر، جلفا، خوی، سلماس، نقده، عجب شیر، بوکان، میاندوآب، بندرگز، علی آباد، آستارا، رشت، بندرانزلی، رودبار، رودسر، صومعه سرا، لاهیجان، ماسال، آمل، بابل، بابلسر، تنکابن، جویبار، چالوس، گرگان، نطنز، قائن، سیرجان، یاسوج، گچساران، بهبهان، مسجد سلیمان، رامهرمز، امیدیه، شوش، خرمشهر در وضعیت نارنجی هستند.

لاری گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت قرمز به معنای بسیار پر خطر است و در این وضعیت همه مشاغل به جز شغل های گروه یک که مشاغل ضروری هستند، باید تعطیل باشند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت پر خطر است و در شهرهایی که به این رنگ هستند مشاغل گروه سه و چهار باید تعطیل باشند و ادارات نیز با 50 درصد نیروها فعالیت می کنند. در شهرهای با رنگ زرد که نشانه وضعیت خطر متوسط است نیز ضمن اعمال دورکاری برای یک سوم کارکنان، مشاغل گروه چهار تعطیل هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که محدودیت تردد بین چه شهرهایی برقرار است، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود خودروهای غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، البته بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در برخی شهرها نیز ممنوعیت تردد اعمال می شود که علاوه بر شهرهای قرمز و نارنجی اعلام شده شامل شهرهای استانهای گلستان، گیلان، مازندران و نیز شهرهای اصفهان، مشهد و شیراز می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ادامه روند کاهشی رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در کشور بسیار خطرناک است و کشور را به سمت خیز جدید کرونا می برد که با توجه به مشاهده مواردی از ویروس کرونا جهش یافته در کشور و ترددهای آخر سال بسیار نگران کننده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها