نتایج نظرسنجی جدید یوگاو - اکونومیست:

اوباما به عنوان بهترین و ترامپ به عنوان بدترین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شدند

نتایج نظرسنجی جدید یوگاو - اکونومیست نشان می‌دهد که باراک اوباما به عنوان بهترین و دونالد ترامپ به عنوان بدترین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شده‌اند.

اوباما به عنوان بهترین و ترامپ به عنوان بدترین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شدند
کد خبر: 464723
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۴:۵۲:۰۶

اعتمادآنلاین| باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با کسب 18 درصد رای توانست آبراهام لینکلن را به عنوان بهترین رئیس جمهوری آمریکا شکست دهد.

در میان بدترین‌ها، ترامپ با کسب 46 درصد رای بالاترین درصد را گرفت.

ترامپ دوران ریاست جمهوری خود را در شرایطی به پایان برد که میزان محبوبیتش به پایین‌ترین حد رسیده بود. کاهش محبوبیت ترامپ ماه‌ها پس از آن رخ داد که او تئوری‌های توطئه درباره انتخابات مطرح کرد و برای دومین بار از سوی مجلس نمایندگان به اتهام تحریک به خشونت در ششم ژانویه علیه کنگره استیضاح شد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که 43 درصد از مردم معتقدند که ترامپ مسوولیت زیادی بابت این شورش بر عهده دارد و 47 درصد گفتند که سنا باید ترامپ را محکوم کند.

با اینکه 53 درصد معتقدند که ترامپ نباید دوباره نامزد ریاست جمهوری آمریکا شود، چنین چیزی زمانی رخ خواهد داد که دو سوم سناتورها به محکومیت ترامپ رای مثبت دهند. گرچه برخی از جمهوریخواهان از این ایده استقبال کرده‌اند اما سنا به رای مثبت 17 جمهوری‌خواه در کنار دموکرات‌ها نیاز دارد که رای به محکومیت صادر کند.

نظرسنجی موسسه یوگاو و نشریه اکونومیست از 1500 آمریکایی بالغ بین ششم تا نهم فوریه انجام شد. حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت و منفی سه درصد گزارش شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها