کد خبر: 464725
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۴:۵۶:۲۳
| |

درآمد سالانه ورزش ایران چقدر است؟

عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، درآمد سالانه ورزش ایران را 25 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ظرفیت اشتغال ورزش کشور نیز حدود 350 تا 400 هزار نفر است.

درآمد سالانه ورزش ایران چقدر است؟
کد خبر: 464725
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۴:۵۶:۲۳

اعتمادآنلاین| عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، درآمد سالانه ورزش ایران را 25 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ظرفیت اشتغال ورزش کشور نیز حدود 350 تا 400 هزار نفر است.

محمدحسین قربانی در نشست اشتغال در ورزش که امروز (شنبه) به میزبانی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار شد، اظهار کرد: صنعت ورزش در مجموع 700 میلیارد دلار دارایی دارد و رشد سالانه آن معادل 7 درصد بوده، آن هم در حالی که نرخ رشد ناخالص ملی سالانه کشورها حدود 2 درصد است.

وی ادامه داد: ارزش درآمد سالانه ورزش کشور رقمی معادل 25 هزار میلیارد تومان تعیین شده و این درحالی است که ارزش درآمدی ناخالص داخلی کشور معادل 760 هزار میلیارد تومان است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اشاره به اینکه ورزش کشور 12 بازیگر اصلی دارد، گفت: متاسفانه آمار دقیقی از اشتغال ورزش کشور نداریم اما بر اساس تخمین های صورت گرفته حدود 164 هزار شاغل در حوزه ورزش کشور فعالیت می‌کنند.

قربانی افزود: همچنین باید بدانیم که 25 هزار باشگاه ورزشی در کشور فعالیت می‌کنند، آن هم در شرایطی که کشوری نظیر آلمان با جمعیت مشابه ایران، 90 هزار باشگاه ورزشی دارد و ما نیز می‌توانیم به فعالیت 60 هزار باشگاه ورزشی در کشور دست یابیم.

وی با بیان اینکه حدود 350 تا 400 هزار نفر امکان اشتغال در حوزه ورزش کشور را دارند، اظهار کرد: پتانسیل دو برابری اشتغال آفرینی نسبت به اشتغال فعلی حوزه ورزش که هم اکنون 164 هزار شغل است، وجود دارد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ادامه داد: بیش از 60 هزار دانشجو در حوزه ورزش وجود دارند و سالانه 12 هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند، همچنین باید خاطرنشان کرد که 144 طبقه شغلی در دنیا وجود دارد و در ایران نیز 69 شغل ورزشی امکان فعالیت دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها