کد خبر: 464757
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۶:۵۶:۲۸
| |

جزئیات انفجار در گمرک «اسلام قلعه» افغانستان / ‌استقرار نیروهای امدادی و چند بالگرد در منطقه

انفجار و آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان که در نزدیکی شهرستان تایباد است سبب نگرانی‌هایی در میان شهروندان تایبادی شده بود که خوشبختانه آسیبی وارد نشده است.

جزئیات انفجار در گمرک «اسلام قلعه» افغانستان / ‌استقرار نیروهای امدادی و چند بالگرد در منطقه
کد خبر: 464757
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۶:۵۶:۲۸

اعتمادآنلاین| انفجار و آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان که در نزدیکی شهرستان تایباد است سبب نگرانی‌هایی در میان شهروندان تایبادی شده بود که خوشبختانه آسیبی وارد نشده است.

امید جهانخواه؛ ناظر گمرکات خراسان‌رضوی در این زمینه اظهار داشت: این آتش‌سوزی به تاسیسات گمرکی خراسان رضوی خسارتی وارد نکرده و تاکنون گزارشی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی افزود: براساس اعلام اولیه انفجار تانکر گاز علت اصلی این آتش‌سوزی بوده و هم‌اینک تمامی نیروها در وضعیت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت گسترش پیدا کردن آتش و نفوذ احتمالی به خاک ایران آماده مقابله با آن باشیم.

محمد کوه‌گرد اظهار داشت: در پی آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعه واقع در مرز ایران و افغانستان، بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تخلیه شدند.

مدیرکل گمرک دوغارون بیان کرد: کامیون‌های مستقر در گمرک دوغارون نیز در حال تخلیه هستند و برای بازگشت کامیون‌ها مسیرهای ورودی باز است.

کوه‌گردعنوان کرد: از تجار درخواست می‌شود از ارسال محموله صادراتی خودداری کنند زیرا گمرک اسلام قلعه دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شده است.

وی بیان کرد: هشت آمبولانس نیز به منطقه اعزام شده و اورژانس هوایی گناباد نیز به منطقه اعزام شده است و از والی هرات نیز درخواست شده تا برای اطفاء حریق قسمت ایرانی وارد عمل شود.

محسن نجات؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در مورد آتش‌سوزی گمرک اسلام قلعه اظهار داشت: حدود ساعت 12 ظهر امروز تعدادی از تانکرهای حامل سوخت در نقطه صفر مرزی میان ایران و افغانستان در گمرک اسلام قلعه دچار حریق شده‌‌اند.

نجات بیان کرد: در نخستین لحظات شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی تشکیل شد و شورای مدیریت بحران تایباد نیز تشکیل شد؛ دامنه آتش‌سوزی وسیع بوده و نیروهای ما با 21 دستگاه آمبولانس در منطقه مستقر هستند و آتش نشانی هم 20 دستگاه خودرو با نیروی متخصص اعزام کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: در مرز شرایط تمام نیروها آماده‌باش است و با توجه به دستور استاندار خراسان رضوی کلیه دستگاه‌های بحران‌مدار در وضعیت آماده‌باش کامل هستند. امیدواریم که دامنه آتش‌سوزی به این سوی مرز کشیده نشود و نیروهای آتش نشان ما به والی هرات کمک کرده و بحران خاتمه یابد.

نجات تصریح کرد: فعلا در حال حاضر آمار دقیقی از مصدومان نداریم.

صادق معتمدیان؛ استاندار خراسان رضوی در زمینه این انفجار اظهار داشت: حوالی ظهر امروز انفجار مهیبی در گمرک اسلان قلعه مقابل مرز دوغارون رخ داد و از دلایل آن اطلاعات دقیقی منتشر نشده اما به دلیل بزرگ بودن حجم انفجار به دلیل وجود مخازن و تانکرهای سوخت، تدابیر لازم را اتخاذ و به سرعت کامیون‌های مستقر در گمرک و بازارچه را منتقل کردیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با این کار آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی برای مرز خود را کاهش دادیم و در مرحله بعد به دلیل کمبود امکانات در کشور همسایه و تماس والی هرات، ستاد بحران در مرکز استان با حضور اعضا تشکیل و برنامه‌ریزی شد تا خدمات اورژانسی و تامین آمبولانس صورت بگیرد.

معتمدیان افزود: در رابطه با بحث اطفاء حریق نیز اقداماتی صورت گرفت و هماهنگی با ستاد بحران استان صورت گرفت و چندین دستگاه بالگرد برای خدمت‌رسانی احتمالی در تایباد مستقر شدند. اردوگاه‌هایی برای خدمات به برادرانمان در اسلام قلعه در تایباد مستقر شده است.

وی گفت: فعلا در مرحله اول بحران و اطفا حریق هستیم و آمار دقیقی از خسارت وجود ندارد و باید منتظر اعلام آمار رسمی از سوی افغانستان باشیم و کنسولگری نیز در حال پیگیری مسئله است تا کمک‌های امدادی داشته باشیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها