غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز:

مشارکت بیشتر مردم در انتخابات پشتوانه نظام است / کسی را سراغ ندارم که خواهان مشارکت حداقلی باشد

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: هر چه مردم بیشتر حضور پیدا کنند هم موجب می‌شود پشتوانه نظام افزایش پیدا کرده و قدرتمند شود و هم در عین حال رهبری ما خوشحال‌تر خواهند بود و هم اینکه در نهایت رییس‌جمهوری قوی‌تر با پشتوانه مردمی بسیار گسترده‌تر انتخاب می‌شود.

مشارکت بیشتر مردم در انتخابات پشتوانه نظام است / کسی را سراغ ندارم که خواهان مشارکت حداقلی باشد
کد خبر: 464761
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۷:۳۴:۰۸

اعتمادآنلاین| سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که جامعه روحانیت مبارز با مشارکت حداکثری مردم موافق است. در واقع نگاه جامعه روحانیت حزبی و جناحی نیست بلگه نگاهمان ملی است.


بحث مشارکت حداقلی و مشارکت حداکثری پس از انتخابات مجلس یازدهم شکل جدی‌تری به خود گرفته است. صلاح‌طلبان بر این گزاره تاکید می‌کنند که هر چه مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی کمتر باشد اصولگرایان برنده می‌شوند؛ اما این گزاره همواره از سوی اصولگرایان رد شده است.

اینکه اصولگرایان دنبال مشارکت حداقلی هستند یک اتهام از سوی اصلاح‌طلبان است


حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو جامعه روحانیت مبارز ضمن رد این گزاره، آن را به عنوان اتهامی از سوی اصلاح‌طلبان به اصولگرایان تلقی می‌کند می‌گوید: «غالبا اصلاح‌طلبان به رقبای خودشان این اتهام را می‌چسبانند مبنی بر اینکه اصولگرایان خواهان مشارکت حداقلی هستند به این دلیل که اگر مشارکت حداقلی باشد اصولگرایان پیروز هستند در حالی که این اتهام هم اتهام ناروا و هم غیرقابل قبول است.»

جامعه روحانیت مبارز موافق مشارکت حداکثری در انتخابات است


او ضمن تاکید بر برنامه‌های انتخاباتی اصولگرایان با محوریت جامعه روحانیت مبارز و تمایل این حزب به مشارکت حداکثری، اشاره می‌کند که بارها اعلام کرده‌ایم که جامعه روحانیت مبارز با مشارکت حداکثری مردم موافق است. در واقع نگاه جامعه روحانیت حزبی و جناحی نیست بلگه نگاه مان ملی است.

جامعه روحانیت در چارچوب شورای عالی وحدت به انتخابات ورود می کند


سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که برنامه‌های انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز به کجا رسیده و آیا به بحث مصداق وارد شده است یا خیر؟ گفت: جامعه روحانیت مبارز، شورای عالی وحدت را تشکیل داد و به نوعی کارهای مربوط به انتخابات در دست شورای عالی وحدت است. جامعه روحانیت به صورت خاص موضوع انتخابات را دنبال نمی کند و دکتر منوچهر متکی هم به عنوان سخنگوی شورای وحدت تعیین شده اند که او درباره پیشرفت کارها سخن می گوید. در نهایت جامعه روحانیت مبارز کارهای انتخابات را در چارچوب شورای عالی وحدت دنبال می کند.

با مشارکت حداقلی به شدت مخالفم


این چهره سیاسی اصولگرا با تاکید براینکه ما به شدت با مشارکت محدود برای انتخاب مطلوب مخالفیم، گفت: بنده بارها این موضع را گرفته ام و اعلام کرده ام که جامعه روحانیت مبارز با مشارکت حداکثری مردم موافق است. در واقع نگاه جامعه روحانیت حزبی و جناحی نیست بلگه نگاهمان ملی است.

مشارکت بیشتر مردم برابر با افزایش پشتوانه نظام است


او افزود: از این رو نگاه ملی اقتضا می کند که ملت ما هر چه بیشتر پای صندوق‌های رأی بیایند و سرنوشت خودشان را در انتخابات ریاست جمهوری رقم بزنند به بیانی دیگر هر چه مردم بیشتر حضور پیدا کنند هم موجب می‌شود پشتوانه نظام افزایش پیدا کرده و قدرتمند شود و هم در عین حال رهبری ما خوشحال تر خواهند بود و هم اینکه در نهایت رییس جمهوری قوی تر با پشتوانه مردمی بسیار گسترده تر انتخاب می شود. بنابراین ما هیچ گاه با مشارکت حداقلی موافق نیستیم.

کسی را سراغ ندارم که خواهان مشارکت حداقلی باشد


این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که چه کسانی به دنبال مشارکت حداقلی در انتخابات هستند ؟ تصریح کرد: بنده کسی را سراغ ندارم که به دنبال مشارکت حداقلی باشد فقط بنده در روزنامه‌ها دیدم که غالبا اصلاح طلبان به رقبای خودشان این اتهام را می چسبانند مبنی بر اینکه اصولگرایان خواهان مشارکت حداقلی هستند به این دلیل که اگر مشارکت حداقلی باشد اصولگرایان پیروز هستند در حالی که این اتهام هم اتهام ناروا و غیرقابل قبولی است. شاهد آن هم این است که تاکنون اصولگرایان همواره خواهان مشارکت حداکثری بوده اند به علاوه اینکه در انتخابات متعددی با وجود مشارکت حداکثری پیروز میدان انتخابات شده اند. بنابراین این طور نبوده که اصولگرایان با مشارکت حداقلی، موقعیت برتر را به دست آورده باشند.

اصلاح‌طلبان نباید مشارکت حداقلی را به پای اصولگرایان بگذارند!


این عضو مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ به این سوال که در انتخابات مجلس یازدهم، اصولگرایان توانستند با مشارکت حداقلی پیروز شوند، ارزیابی شما چیست؟، اضافه کرد: بنده به شدت با این دیدگاه که اصولگرایان با مشارکت حداقلی توانستند پیروز انتخابات مجلس شوند مخالفم در واقع چون اصلاح طلبان، میدان را واگذار کرده و حضور پیدا نکرده اند و در عین حال اعلام کرده اند که ما در این دوره به صورت دسته جمعی به انتخابات مجلس ورود نمی کنیم و لیست واحد نمی دهیم، به این نتیجه رسیده ایم.

مصباحی مقدم مقدم اشاره کرد: به بیانی دیگر با عدم حضور اصلاح طلبان، نتیجه این شد که سطح مشارکت مردم کاهش پیدا کرد از این رو خودشان عامل یک چنین مشارکت حداقلی شدند از این رو اصلاح طلبان نباید مشارکت حداقلی را به پای دیگران بگذارند.

راهکار اصولگرایان برای افزایش مشارکت


او در پاسخ به این سوال که راهکارهای شما برای افزایش مشارکت مردم در انتخابان سال آینده چیست؟ و چه برنامه‌هایی برای آن دارید؟ اظهار کرد: بهترین راهکار این است که هر دولت یا مجلسی که تشکیل می شود کارآمدی خود را به مردم اثبات کند و دلسوزی خودش را برای مردم نشام دهد بنابراین اگر مردم احساس کنند مجلس و دولت، مجلس و دولتی کارآمد هستند یقینا تشویق می‌شوند که بیشتر مشارکت کنند.

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد مجلس یازدهم به گونه ای بوده که مردم تشویق شوند که در انتخابات سال آینده مشارکت بیشتری داشته باشند یا حتی به کاندیدای اصولگرایان رأی دهند؟ بیان کرد: مجلس یازدهم در مقایسه با مجلس دهم، از دلسوزی و کارآمدی بالاتری برخوردار است نه اینکه بالاترین انتظارات را پاسخ داده باشد.

جریانات سیاسی دیدگاه‌های حاشیه‌ای مجلس را برجسته می‌کنند!


او در پاسخ به این سوال که مجلس یازدهم تا چه حد توانسته به انتظارات مردم پاسخ بدهد؟ حاشیه‌ها و شعارزدگی مجلس یازدهم تا چه حد بر مشارکت مردم در انتخاب دولت آینده می تواند تاثیرگذار باشد؟ گفت: طبعا در مجلس که تقریبا 290 نفر نماینده حضور دارند ممکن است اشخاصی، دیدگاه‌هایی داشته باشند که آن دیدگاه‌ها، دیدگاه‌های نادر و نامناسب است وقتی که جریانات سیاسی و مطبوعات و رسانه‌ها، آن دیدگاه‌های حاشیه‌ای را برجسته می‌کنند و به تعبیری به آن دیدگاه‌ها بال و پر می‌دهند طبیعتا این نتیجه در افکار عمومی پدید می‌آید که مجلس پرحاشیه است در حالی که لزوما چنین نیست.

مخالفان در نظرشان نسبت به مجلس یازدهم تجدیدنظر کنند


نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: در واقع منظور از مجلس، مصوبات آن است پرسش این است که کدامیک از مصوبات مجلس، پرحاشیه بوده است؟ واقعیت این است که مصوباتی که مجلس مطرح کرده غالبا، نه اینکه بگویم صددرصد، مصوبات خوبی بوده است و برخلاف برداشت‌هایی که برخی دارند و بعضی از مصوبات مجلس را عاری از چارچوب تلقی می کنند این مجلس مصوبات خوبی مطرح کرده از این رو اینها باید در نظرشان نسبت به مجلس تجدیدنظر کنند.

او در پایان گفت: اتفاقا این مصوبات مجلس، به دولت برای چانه زنی در مقابل اروپا و آمریکا تواناتر کرده است همانطور که شاهد بودیم وزارت امور خارجه هم بر روی مصوبه مجلس تکیه کرد در حالی که قبلا با این مصوبه، ابراز مخالفت می کرد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها