تکلیف قوه قضاییه در برابر توهین‌کنندگان به رئیس‌‌جمهوری چیست؟

یک حقوقدان گفت: آنچه که در حاشیه روز 22 بهمن علیه رئیس‌جمهوری اتفاق افتاد فراتر از توهین است و دیگر نیازی به شاکی خصوصی ندارد و مقامات قضایی مکلف به پیگیری هستند.

تکلیف قوه قضاییه در برابر توهین‌کنندگان به رئیس‌‌جمهوری چیست؟
کد خبر: 464830
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۰۹:۳۶:۱۹

اعتمادآنلاین| کامبیز نوروزی، حقوقدان درباره توهین به رئیس‌جمهوری از سوی برخی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن در اصفهان افزود: آنچه در آیین سالگرد انقلاب اتفاق افتاد فراتر از یک توهین است. عده ای موتور سوار کاملا سازمان یافته به شعار علیه رئیس جمهوری اقدام کردند که در فضای سیاسی، فرهنگی و روانی جامعه پژواک دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر ورود دستگاه قضایی به این موضوع، وزارت اطلاعات هم موظف به رسیدگی است و باید این افراد شناسایی شوند و اطلاعات لازم در اختیار دستگاه قضایی قرار گیرد.

نوروزی اظهارداشت: گرچه شخص آقای رئیس جمهوری همچنان در سمت خود حضور دارند، اما آنچه جای نگرانی دارد و کاملا آشکار شده، رفتارهای به غایت تبعیض‌آمیز در اجرای قانون است و این موضوع سم مهلک برای نظم و انتظام جامعه است.

این حقوقدان اضافه کرد:‌ متاسفانه عده‌ای در خیابان و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی علیه رئیس جمهوری شعار می‌دهند اما حتی یک نفر از مسئولان یا کسانی که صاحب سخن هستند، شماتت اخلاقی نمی‌کند و شک نداریم اگر علیه فرد دیگری در سایر قوا چنین اتفاقاتی بیفتد طوفان به راه می انداختند.

نوروزی گفت:‌ این افراد که به شکل سازمان یافته در خیابان علیه رئیس جمهوری شعار دادند، سیاست کشور را آلوده می‌کنند و امیدواریم به سرعت با این افراد برخورد قانونی شود.

براساس این گزارش، در حالی که انتظار می رفت راهپیمایی 22 بهمن روز وحدت و انسجام و همبستگی ملی باشد، عده ای در این روز به رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم پرهیز از بی ادبی و هتاکی علیه رییس جمهوری شعار دادند.

این رفتار با واکنش‌های جدی از سوی شخصیت‌های سیاسی مواجه شده و دادستانی اصفهان نیز اعلام کرد که موضوع را پیگیری می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها