کد خبر: 464856
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۱۰:۳۵:۴۲
| |

غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان حداقل کار تشکیلاتی را انجام می‌دهد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: من فکر می‌کنم که نهاد اجماع‌ساز در شرایط موجود حداقل‌های کار تشکیلاتی را برای اصلاح‌طلبان و مجموعه هوادارانش ایجاد می‌کند و با جدیت بیشتر علاوه بر تدوین راهکارهای انتخاباتی 1400 برنامه‌های مدونی برای نامزد احتمالی در دستورکار قرار می‌دهد.

نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان حداقل کار تشکیلاتی را انجام می‌دهد
کد خبر: 464856
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۱۰:۳۵:۴۲

اعتمادآنلاین| یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این دوره با ادوار گذشته متفاوت است و نه اصلاح‌طلبان و نه رای‌دهندگان حضور سلبی را نمی پذیرند.

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با سازوکار نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان و کارآمدی آن برای این جریان گفت: در نبود احزاب فراگیر و ملی که امروز دامن عرصه سیاسی کشور را گرفته است و باتوجه به اینکه کار تشکیلاتی، هزینه‌های زیادی را برای کنشگران سیاسی به بار آورد، می‌بینیم که امروز تشکل‌های دارای برنامه مدون در فضای سیاسی ما وجود ندارد و گروه‌ها در زمان انتخابات با شعارهای اغواگرانه و غیرواقعی و هیجانی و پوپولیستی در فضای انتخابات حضور پیدا می کنند و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند ولی بعد از انتخابات هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی گیرند.

او افزود: مردم نیاز به مراجعه به صاحبنظران سیاسی دارند تا با اتکا به نظرات این گروه‌ها انتخاب اصلح انجام بدهند. در چنین شرایطی طبیعی است که نهاد اجماع‌ساز و ائتلاف‌های سیاسی دارای تعهد و مسئولیت می توانند نبود احزاب را تا حدودی پر کنند.

انصاری تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باتوجه به اعتقادشان به کار تشکیلاتی و نهادسازی سیاسی در دو دهه اخیر در قالب وحدت استراتژیک تلاش کرده اند کنشگری خود را در عرصه انتخابات بروز و ظهور بدهند و شورای اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در همین راستا است.

او اضافه کرد: ما در انتخابات مختلف متناسب با زمان و مکان تصمیم گرفته ایم و من فکر می کنم که نهاد اجماع‌ساز در شرایط موجود حداقل‌های کار تشکیلاتی را برای اصلاح‌طلبان و مجموعه هوادارانش ایجاد می کند و با جدیت بیشتر علاوه بر تدوین راهکارهای انتخاباتی 1400 برنامه‌های مدونی برای نامزد احتمالی در دستورکار قرار می‌دهد.

انصاری در پایان افزود: این دوره با ادوار گذشته متفاوت است و نه اصلاح‌طلبان و نه رای دهندگان حضور سلبی را نمی پذیرند شورا در صورتی می تواند، موج انتخاباتی ایجاد کند که نامزد حداکثری و با قدرت، توانمند، باتجربه و با کارنامه خوب معرفی کند و این شخص با تیم کاری و برنامه‌ای خوب شور و نشاط انتخاباتی ایجاد کند، ما امیدواریم عملکرد شورا در این راستا باشد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها