جهانگیر الماسی:

روایت «در چشم باد» از تاریخ صادقانه است

بازیگر سریال «در چشم باد» همزمان با بازپخش این مجموعه ضمن اشاره به ویژگی‌های این سریال و پژوهش‌های آن بیان کرد که این مجموعه روایتی صادقانه از تاریخ داشته است.

روایت «در چشم باد» از تاریخ صادقانه است
کد خبر: 465041
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۹:۰۵:۰۲

اعتمادآنلاین| جهانگیر الماسی بازیگر سریال «در چشم باد» درباره نقش خود در این مجموعه که این شب‌ها از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود بیان کرد: من در این سریال نقش سرگرد اسفندیاری را داشتم. همان طور که می‌دانید طیف وسیعی از افسران ارتش در سال‌های جنگ جهانی دوم به آلمان نازی تمایل داشتند و سرگرد اسفندیاری هم یکی از همین افسران است که پس از اشغال کشور توسط نیروهای متفقین به خاطر همین تعلق خاطر، به دردسر می‌افتد و حتی مجبور به اختفا می‌شود.

وی ادامه داد: البته با وجود این تعلق خاطر به نازی‌ها، سرگرد اسفندیاری در نهایت افسر وطن پرستی است و شاید یکی از دلایل تمایلش به آلمان هم جهت جلوگیری از نفوذ شوروی و انگلیس در کشور باشد. ایفای چنین نقشی برای خودم جالب بود و تجربه تازه‌ای به شمار می‌رفت.

الماسی درباره تجربه همکاری با مسعود جعفری جوزانی کارگردان سریال گفت: همکاری خیلی خوب و راضی کننده بود. جوزانی نگاهی دقیق و کارشناسی شده به تاریخ معاصر ایران دارد و این نگاه را در آثار خود اعمال می‌کند. او همچنین دست بازیگر را در جلوی دوربین باز می‌گذارد و گارد نمی‌گیرد. آقای جوزانی به بازیگر اعتماد می‌کند.

این بازیگر در ادامه درباره ویژگی‌های این سریال عنوان کرد: «در چشم باد» نگاهی صادقانه به تاریخ و اتفاقاتش دارد.

همین صداقت باعث می‌شود که مخاطب با سریال ارتباط برقرار کند و برایش باورپذیر باشد. مخاطبان امروز بسیار باهوش هستند و به راحتی می‌توانند معیار صداقت و درستی یک سریال را بسنجند.

آقای جوزانی به عنوان کارگردان و نویسنده سریال تاریخ را صادقانه روایت کرده است. از سوی دیگر، به واسطه سال‌ها تجربه‌ای که دارد اجزای درام و قصه‌گویی را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند قصه‌اش را بدون لکنت و به شکل جذابی برای مخاطب روایت کند.

وی همچنین درباره روایت قصه‌های مختلف در سریال توضیح داد: آقای جوزانی الفبای درام نویسی را به خوبی می‌داند و می‌تواند قصه‌های جذاب طراحی و روایت کند و از طرف دیگر، پیش از نوشتن فیلمنامه سریال، یک سری تحقیقات جامع و دامنه داری درباره مسائل سیاسی و اجتماعی برهه زمانی که قصه سریال در آن می‌گذشت، انجام شده بود.

این تحقیقات باعث شده بود که در طراحی قصه‌ها همه جوانب لحاظ و رعایت شود. به نظرم قصه، نقطه قوت اصلی سریال به شمار می‌رفت.

فضاسازی‌ها هم تا جایی که امکانش وجود داشت، واقعی بود. به علت پژوهش‌های قبلی که به آن اشاره کردم شناخت درستی از رفتارهای مردمی که در آن زمان زندگی می‌کرده‌اند، وجود داشت و به همین دلیل، یک شخصیت پردازی مناسب بر روی کاراکترها انجام شده بود و شخصیت‌ها برای مخاطب واقعی و قابل لمس بودند. همه این عوامل باعث شده بود که مخاطب با سریال و شخصیت‌هایش احساس نزدیکی و همذات پنداری داشته باشد.

الماسی درباره اینکه خودش بازپخش این سریال را می‌بیند یا خیر بیان کرد: دوستان اطلاع دادند که در حال پخش است و چند قسمتی را که فرصت کرده‌ام، دیده‌ام.

وی درباره شبکه آی‌فیلم و بازپخش سریال‌ها نیز گفت: اگر در منزل باشم و فرصت کنم سریال‌های این شبکه را می‌بینم.

این بازیگر در پایان درباره فعالیت‌های خود یادآور شد: کار اجرای برنامه «سینما فرهنگ» رادیو فرهنگ را بر عهده دارم. این برنامه هر هفته شنبه‌ها ساعت 20 روی آنتن می‌رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها