باکس آفیس چین غوغا کرد/ «کرودز 2» در صدر فروش آمریکا

در حالی که سینماهای آمریکای شمالی همچنان با پایین‌ترین رقم ممکن سعی می‌کنند به حیات خود ادامه دهند غوغای فروش در سینماهای چین، آمریکایی‌ها را هم امیدوار کرده که رونقِ سینما دوباره برمی‌گردد.

باکس آفیس چین غوغا کرد/ «کرودز 2» در صدر فروش آمریکا
کد خبر: 465046
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۹:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| باکس آفیس آمریکای شمالی این هفته شاهد اتفاقی غیرمنتظره بود چون فیلم انیمیشن «کرودز: عصری نو» توانست در دوازدهمین هفته اکران خود در صدر قرار بگیرد و فیلم تازه اکران «یهودا و مسیح سیاه» را کنار بزند.

امسال با توجه به کمبود فیلم‌های بزرگ بلاکباستری هالیوود به خاطر شیوع کرونا، باکس آفیس آمریکا شاهد اتفاق‌های تازه‌ای بوده است.

یونیورسال تخمین می‌زند که در آخر هفته سه روزه‌ای که به پایان رسید، «کرودز 2» از 1890 پرده سینما تقریباً 2.04 میلیون دلار فروخته باشد که نسبت به هفته قبل 21 درصد بیشتر بود.

به این ترتیب تخمین زده می‌شود که فروش کل این فیلم در آمریکای شمالی تا دوشنبه به 48.9 میلیون دلار رسیده باشد و این فیلم از 150 میلیون دلار فروش جهانی عبور کرده باشد.

فیلم «یهودا و مسیح سیاه» ساخته شاکا کینگ با نقش‌آفرینی دنیل کالویا و لاکیث استنفیلد با فروش 2 میلیون دلار از 1888 پرده سینما با فاصله کمی در رتبه دوم باکس آفیس آخر هفته قرار گرفت.

تحلیل‌گران می‌گویند با وجود اینکه این فیلم نقدهای بسیار خوبی داشت و امتیاز آن در سایت‌های امتیازدهی هم بالا بود، بسته بودن سینماها در بسیاری از بازارها و توفان‌هایی که در سراسر کشور دیده شد، باعث شد وضعیت برایش سخت شود.

اما با فاصله زیادی، بزرگ‌ترین فروش باکس آفیسی مربوط به خارج از آمریکا و بازار چین می‌شد.

فیلم «کارآگاه چایناتاون 3» توانست در آغاز سال نو چینی فروشی خیره‌کننده معادل با بیش از 397 میلیون دلار داشته باشد. این فیلم که کاملاً با دوربین‌های آی‌مکس فیلمبرداری شده، در سینماهای آی‌مکس فروش بالایی داشت و رقم رکوردشکن 23.5 میلیون دلار بلیت فروخت.

رقم فروش این فیلم آنقدر بالا بود که حتی توانست رکورد فروش اولیه یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های مارولی یعنی «انتقام‌جویان: پایان بازی» در آمریکای شمالی را هم بشکند که در آوریل 2019 با 357 میلیون دلار فروش کارش را آغاز کرده بود.

سازندگان این فیلم در حال حاضر تخمین می‌زنند که فروش کل آن به 750 میلیون دلار برسد که اگر این اتفاق بیفتد این فیلم تبدیل به دومین فیلم پرفروش تاریخ باکس آفیس چین می‌شود و پشت سر «مبارز گرگ 2» با 874 میلیون دلار قرار می‌گیرد.

البته مدیران هالیوودی هم از این خبر خوشحال شدند چون آن را به این معنی تلقی کردند که مردم در آمریکای شمالی هم به زودی دوباره به سینماها بازخواهند گشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها