عواقب نامه‌ نمایندگان برای درخواست کاندیداتوری از رئیسی چیست؟

عباس سلیمی‌نمین گفت: نماینده حتی اگر یک فرد را شایسته و دارای کمالات برای سکانداری امور اجرایی کشور می داند نباید به گونه ای عمل کند که در آینده دست خودش بسته شود و نتواند آن طور که شایسته است در هدایت قوه مجریه وظیفه نمایندگی اش را به انجام برساند.

عواقب نامه‌ نمایندگان برای درخواست کاندیداتوری از رئیسی چیست؟
کد خبر: 465052
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۹:۳۴:۳۲

اعتمادآنلاین| انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 برای هر دو جناح اهمیت دارد و آنها برای توفیق در این رقابت می خواهند همه ظرفیت های خودشان را فعال کنند اما در این بین جمعی از نمایندگان می خواهند در نامه ای رسمی از یک چهره اصولگرا برای نامزدی در انتخابات دعوت کنند؛ این اقدام با واکنش تحلیلگران و فعالان سیاسی همراه شد و آنها معتقدند «نامه یادشده بُعد نظارتی مجلس را تضعیف می کند».

عباس سلیمی نمین درباره نامه حمایت جمعی از نمایندگان برای نامزدی برخی چهره ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: این مسئله یک علقه گروهی ایجاد می کند که بعدها دست نمایندگان را در حوزه نظارت می بندد چون هر نقدی کنند پاسخ می شنوند «خودتان این رئیس جمهور را آوردید، پس چه می گویید؟»


وی با اشاره به عوارض نامه انتخاباتی نمایندگان افزود: صدور چنین نامه ای کار سنجیده ای نیست چون وقتی قشر قابل توجهی از نمایندگان از شخصیتی دعوت می کنند، به این معنا خواهد بود که آنها دارای تعلقات گروهی هستند. این تعلقات گروهی مانع از اجرای مسئولیت های نمایندگی به طور موثر خواهد بود. در واقع اثر بازدارندگی دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی آثار منفی نامه انتخاباتی نمایندگان را بیشتر از آثار مثبتش خواند تأکید کرد: این جایگاه نمایندگی را تضعیف می کند. نماینده حتی اگر یک فرد را شایسته و دارای کمالات برای سکانداری امور اجرایی کشور می داند نباید به گونه ای عمل کند که در آینده دست خودش بسته شود و نتواند آن طور که شایسته است در هدایت قوه مجریه وظیفه نمایندگی اش را به انجام برساند.

وی درباره تبدیل شدن مجلس به ابزار انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این نکته را باید مدنظر داشت که جریان مقابل نیز کار سیاسی و انتخاباتی می کند. به طور مشخص مجلس امروز هر تلاش و خدمتی می کند آنها بلافاصله می گویند «نیت این کار انتخاباتی است». قطعا طرف مقابل از این اقدام چماقی می سازند برای اینکه تلاش های مجلس برای خدمتگزاری را منکوب کنند، قطعا شایسته نیست که گفته شود همه کارهای مجلس انگیزه انتخاباتی دارد.

سلیمی نمین اظهار کرد: این نوع رفتارهای سیاسی خودش به نظر من مردود است و موجب این می شود که آدم ها به سمت کم کاری و عدم تحرک بروند چون آنها می گویند «ما هر کاری کنیم انگ می خوریم که کارمان انتخاباتی است پس کاری نکنیم.» این به زیان مردم است.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها